آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای ناخن / علت و درمان فرورفتن ناخن در گوشت وعفونت آن

علت و درمان فرورفتن ناخن در گوشت وعفونت آن

فرورفتگی ناخن در گوشت، یک رخداد شایع است که در آن گوشه یا کنار ناخن در حال رشد به داخل بافت نرم اطراف آن فرو می‌رود که باعث درد، قرمزی، تورم و گاهی اوقات عفونت می‌شود و معمولاً شیوع آن در انگشت شست پا بیشتر است. فرورفتگی ناخن در گوشت و درد ناشی از آن عارضه‌ ای ناراحت کننده است که بسیاری از افراد حداقل یک بار آن را در طول زندگی خود تجربه می‌ کنند. این معضل در صورت عدم مراقبت میتواند باعث درد شدیدتر، التهاب و حتی عفونت شود. در صورت ابتلا به دیابت و یا سایر بیماری‌ هایی که موجب کاهش جریان خون به پاها می‌شود، ریسک مواجهه با عوارض ناخوشایند فرورفتن ناخن در گوشت بیشتر می‌شود. در صورت وجود درد بسیار شدید و گسترده، پزشک اقداماتی را جهت برطرف‌ کردن درد و ناراحتی و کاهش عوارض ناخوشایند آن انجام خواهدداد.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت فرورفتن ناخن در گوشت

شایع‌ ترین علل فرو رفتن ناخن در انگشت عبارتند از:

درمان فرو رفتن ناخن در گوشت

علل عفونت ناخن های دست و پا

عفونت در پوست اطراف ناخن «پارونیشیا» نامیده می‌ شود. این عفونت ممکن است منشأ باکتریایی یا قارچی داشته باشد. اگر انگشت شما عفونی شده است، یکی از موارد زیر ممکن است در ایجاد آن سهیم باشد:

علائم ناخن فرو رفته در گوشت

فرو رفتن ناخن در پا می‌ تواند همه یا قسمتی از موارد زیر را در بر بگیرد:

عوارض فرورفتگی ناخن در گوشت

فرورفتن ناخن در گوشت باعث درد و تورم و در نهایت عفونت می‌شود. اگر به این شرایط، توسط پزشک متخصص رسیدگی نشود علاوه بر دردناک بودن و آسیب زدن به زندگی روزمره، عفونت می‌تواند کل ناحیه مورد نظر را در بر گرفته و عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

پیشگیری از فرورفتن ناخن در گوشت

درمانهای کلینیکی فرورفتن ناخن در گوشت

با توجه به این که یکی از شایع ترین مشکلاتی که برای افراد رخ می دهد، فرو رفتن گوشت در ناخن است، روش های مختلفی هم برای درمان آن انجام می شود. یکی از بهترین روش های متداول، برداشتن بخشی از ناخنی است که درون پوست و گوشت فرو رفته است. این روش باید زیر نظر یا توسط پزشک متخصص انجام شود.
روش دیگر بدین صورت است که کل ناخن به صورت دائم برداشته می شود. این روش برای بیمارانی انجام می شود که ناخن پا به شدت آسیب دیده یا ضخیم شده باشد؛ چون در غیر این صورت احتمال بروز مشکلات دیگر از جمله عفونت کردن یا فرو رفتن ناخن در گوشت، ممکن است رخ دهد و عوارض بیشتری داشته باشد.

درمان خانگی فرورفتن ناخن در گوشت

روشهای درمان عفونت ناخن

در کلینیک تخصصی پوست دکتر رضا رباطی کلیه خدمات درمانی پوست و زیبایی و جوانسازی پوست شامل تزریق بوتاکس ، تزریق ژل یا فیلر و چربی و انواع لیزرهای درمانی پوست با استانداردهای بالا قابل ارائه خدمات می باشد .


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت نیز مانند هر روش دیگری ممکن است عوارض داشته باشد که با رعایت نکاتی که در ادامه به برسی آنها می پردازیم می توان از آنها پیشگیری کرد ...

تاریخ انتشار : 1403-02-05

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟

لیفت صورت با نخ روشی است که برای از بین بردن چین و چروک و پیری مورد استفاده قرار می گیرد و نتیجه فوق العاده ای در لیفت صورت و جوانسازی پوست دارد ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24