آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / آیا تزریق چربی دائمی است؟

آیا تزریق چربی دائمی است؟

ماندگاری تزریق چربی در صورت، چربی های تزریقی در مقایسه با ژل های تزریقی جذب دیر تری دارند و این موجب ماندگاری بیشتر می شود. به طور کلی تزریق چربی به مدت 1 الی 3 سال ماندگار می باشد اما ماندگاری در اصل بسته به شرایط و فعالیت فرد متفاوت خواهد بود . برای مثال در افراد ورزشکار ماندگاری چربی تزریق شده کوتاه تر می باشد چراکه شخص فعالیت بدنی شدیدی داشته و چربی های بدن و حتی چربی های صورت تحلیل می رود.

آنچه در این مطلب میخوانید

عوامل موثر در ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری تزریق چربی

رعایت نکات و مراقبت های پس از تزریق چربی

تاثیر مراقبتهای بعد از تزریق چربی در افزایش ماندگاری
مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق، عامل موثری بر ماندگاری تزریق چربی به صورت می باشد. این مراقبت‌ها می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر روی نتیجه نهایی داشته باشند.
رعایت دستورات پس از عمل و مراقبت‌های توصیه شده توسط پزشک، بسیار حائز اهمیت می باشد. از این نظر که می‌توان با رعایت این مراقبت‌ها، عوارض و نتایج غیرمطلوب را کاهش داد وهمچنین ماندگاری و طول عمر نتایج تزریق چربی به صورت را افزایش داد.

تاثیر ترمیم تزریق چربی در افزایش ماندگاری این روش

در صورتی که موارد و نکات مراقبتی بعد از تزریق چربی را رعایت نکنید امکان دارد اثرات درمان تزریقات چربی در صورت شما به مرور زمان از بین برود. افراد می توانند افراد تزریق چربی را به صورت دوره‌ای تکرار کنند. این تجدید تزریق می‌تواند هر 6 تا 12 ماه یا بر اساس توصیه پزشک انجام شود. مهم‌ترین مزیتی که ترمیم تزریق چربی خواهد داشت آن است که اثرات ماندگاری خواهد داشت که در این صورت انتظار بیمار برآورده می‌ شود.

مقایسه ماندگاری تزریق چربی و ژل

به طور متوسط تزریق ژل حدود 12 تا 18 ماه ماندگاری دارد و پس از آن نیاز به تزریق مجدد می باشد. اما نتایج انتقال چربی می تواند سال ها طول بکشد. در حالی که نوسانات وزن و افزایش سن می تواند بر نتایج انتقال چربی صورت تأثیر بگذارد، تکرار روش معمولاً می تواند به بازیابی نتیجه اولیه بیمار کمک کند.

مقایسه ماندگاری تزریق چربی با پروتز

از پروتز برای حجم دهی و برجسته سازی اندام های مختلفی استفاده می شود، از جمله سینه، لب و غیره. پروتز، فیلری مصنوعی ست که از جنس سیلیکون و غیره می باشد. میزان ماندگاری پروتز در اندام ها بسیار کم است و به مرور زمان، پوسته ی خارجی پروتز نازک تر می شود و ظرف مدت کوتاهی هم از بین می رود. اما تزریق چربی از آن جایی که چربی ها متعلق به خود فرد می باشد امکان بروز عوارض را کاهش داده یک روش بسیار مطمئن محسوب می شود. علاوه بر این می توان گت ماندگاری این روش به نسبت پروتز دائمی می باشد.

تزریق چربی به لب چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق چربی به لب در مقایسه با سایر روش‌های مشابه مثل تزریق ژل و سایر فیلر‌ها دارای طول عمر بالاتری می باشد. ماندگاری تزریق چربی به لب به قدری بالا است که بسیاری آن را روشی دائمی دانسته و با نام تزریق چربی دائمی به لب می‌شناسند. حداقل ماندگاری تزریق چربی حدود 3 سال می باشد. توجه داشته باشید که مدت زمان ماندگاری تزریق چربی به بدن هر فرد با توجه به حجم چربی، متابولیسم بدن، سبک زندگی و مواردی از این قبیل می‌تواند متفاوت باشد.

ماندگاری تزریق چربی به نواحی مختلف صورت و بدن

به طور کلی هنگامی که چربی در ناحیه‌ هایی با خون فراوان قرار می ‌گیرد، به بهترین شکل زنده می‌ماند، و در نتیجه ماندگار تر خواهد بود. به همین خاطر است که انتقال چربی به صورت بسیار موفقیت‌ آمیزتر از انتقال چربی به سایر قسمت‌های بدن است. چرا که رگ‌های بسیاری در صورت وجود دارد که به چربی اجازه می‌دهد تا مدت‌ها زنده بماند.

تاثیر ورزش در ماندگاری تزریق چربی به صورت

تزریق چربی برای ورزشکاران مناسب نمی باشد،زیرا ماندگاری این تکنیک در این افراد، بسیار پایین است. چربی در اثر ورزش کردن می‌سوزد و از بین می‌رود، بنابراین اگر ورزشکار باشید، احتمال این وجود دارد که چربی تزریقی شما به زودی از بین برود.


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

گونه گذاری با تزریق چربی؛ نحوه انجام، عوارض، مراقبتها و هزینهگونه گذاری با تزریق چربی؛ نحوه انجام، عوارض، مراقبتها و هزینه

گونه گذاری با تزریق چربی از روشهایی است با ماندگاری طولانی مدت نسب به سایر روشهای گونه گذاری و مزیت آن استفاده چربی بدن فرد در این روش می باشد ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

تزریق چربی به کدام نواحی صورت و بدن امکان پذیر است؟تزریق چربی به کدام نواحی صورت و بدن امکان پذیر است؟

تزریق چربی به صورت عملی است که چربی از بدن خود فرد برداشته می شود طی فرایندی آماده شده و به نواحی تزریق چربی که نیاز است تزریق می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-25

تزریق چربی چگونه انجام میشود؟تزریق چربی چگونه انجام میشود؟

تزریق چربی به پوست یک روش نسبتا ایمن و موثر برای جوانسازی پوست است که نتایج آن تا حد بسیار زیادی به تجربه و مهارت پزشک شما بستگی دارد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-13