آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیفت با نخ / تأثیر لیفت با نخ در درمان افتادگی صورت

تأثیر لیفت با نخ در درمان افتادگی صورت

آنچه در این مطلب میخوانید

با بالا رفتن سن ، پروتئین های پوست ( الاستین و کلاژن )، تحلیل رفته و به مرور تجزیه می شوند. فقدان پروتئین پوست به پژمردگی و شل شدن پوست و همچنین بروز چین و چروک و خطوط پوستی می انجامد. با پیشرفت علم و ترجیح عموم به استفاده از متدهای غیرتهاجمی، امروزه شیوه های نوینی ارائه شده است که حداقل میزان درد و دوران نقاهت کوتاهی را در بر داشته باشد. لیفت با نخ، یکی از بهترین و جدیدترین تکنیک ها می باشد که با استفاده از نخ های مخصوصی انجام می شود. تحریک لایه‌های میانی پوست به واسطه لیفت با نخ و افزایش سطح ساخت کلاژن و الاستین، بازیابی شادابی و طراوت پوست را به همراه دارد که جوانسازی پوست صورت را به ارمغان می‌آورد. برای انجام این عمل در ابتدا می بایست نقاطی از چهره که نیاز به عمل لیفت دارند مشخص گردند، سپس حفره های ظریفی بر روی پوست این مناطق ایجاد می شود. پس از آن پزشک متخصص، نخ مخصوص لیفت را به همراه سوزن مخصوص آن به بافت زیرین پوست وارد می نماید. نخ لیفت به مثابه یک قلاب عمل کرده و به بافت پوست گیر کرده و بدین ترتیب آن را بالا می کشد.

کاربرد لیفت با نخ

مزایای لیفت صورت با نخ

لیفت با  نخ در تهران

انواع نخ لیفت

نخ های قابل جذب : این نوع از نخ ها پس از یک بازه زمانی، جذب بدن می شوند؛ لذا از مواد سازگار با بدن ساخته می شوند تا بدین ترتیب سبب بروز مشکلی نشده و در بدن ایجاد حساسیت ننمایند. در صورت استفاده از لیفت با نخ، سلول های پوست در نواحی اطراف داربستی که متشکل از نخ های لیفت می باشد، استقرار یافته و از این رو حتی پس از جذب نخ ها نیز همچنان شاهد اثرات ناشی از لیفت صورت خواهیم بود.
نخ های غیر قابل جذب : نخ های از جنس طلا یا بعضی از فیبرهای سنتتیک از جمله نخ های غیر قابل جذب به شمار می روند که تا پایان عمر در زیر پوست باقی مانده و عموماً به منظور درمان مشکلات حاد پوست نظیر لیفت قوی گردن، مورد استفاده قرار می گیرند.
نخ های ترکیبی : استاندارد این نوع از نخ ها به این نحو است که بخشی از مواد آنها به صورت تکه های مخروطی ظریف برای همیشه در زیر پوست باقی مانده و بخشی دیگر از آنها جذب پوست می گردد. نخ های سیلوئت از معروف ترین نخ های ترکیبی محسوب می شوند.

نواحی مورد درمان با نخ لیفت

نواحی زیر برای لیفت صورت با نخ مورد استفاده قرار می گیرند:

نحوه انجام لیفت صورت با نخ

قبل از شروع کار با نخ لیفت، بیماران در ناحیه ای که می خواهند عمل لیفتینگ با نخ را انجام دهند، بی حسی موضعی دریافت می کنند. متخصص پوست یک سوزن ظریف و از قبل نخ شده را به سطح زیر پوست بافت های صورت وارد می کند. به این معنی که سوزن زیر لایه ای از پوست که قابل مشاهده می باشد، وارد می شود. سوزن به شکل دو طرفه از طریق بافت های نرم صورت، گردن یا بدن برای گرفتن، بلند کردن و کشیدن نخ در آن ناحیه قرار داده می شود. پس از بارگذاری نخ ها در قسمت های مورد نظر، کلاژن و بافت فیبری جدید در اطراف نخ ها تشکیل می شود که سبب نگه داشتن بافت و سفت شدن پوست می شود.

مراقبتهای قبل و بعد از لیفت با نخ
پیش از اقدام به لیفت صورت با نخ، لازم است تا به برخی از نکات توجه لازم را داشته باشید. این توصیه ها و نکات به شما کمک می کند تا لیفت را امن و بدون هر گونه دردسر به پایان برسانید.

  1. عدم استفاده از وسایل آرایشی و بهداشتی: هر گونه مواد بهداشتی و آرایشی باعث به وجود آمدن برخی مشکلات می شود. پیش از لیفت، صورت خود را بشویید و از هیچ موادی آرایشی استفاده نکنید.
  2. مصرف دارو: پیش از اقدام به این جراحی سرپایی، با پزشک خود درباره قرص‌هایی که مصرف می کنید، گفتگو کنید.
  3. مصرف الکل را قطع کنید یا کاهش بدهید: سعی کنید مصرف الکل را از دو هفته قبل قطع کنید، در غیر این صورت به حداقل برسانید.
  4. عفونت صورت: هر نوع عفونت که در صورت شما باشد را باید به پزشک خود اطلاع دهید.

از مهم ترین نکاتی که بایستی بعد از لیفت با نخ به آنها توجه داشته باشید می توان به موارد زیر اشاره نمود:

میزان اثرگذاری نخ های جوانساز در لیفت و جوانسازی پوست

میزان اثرگذاری نخ ها بستگی به سن، میزان افتادگی پوست و تعداد و نوع نخ های کاشته شده دارد. پس از اعمال نخ های جوانساز، اثرات آن به تدریج دیده می‌شود. پس از 90 روز، اثر آن به حداکثر سطح خود می‌رسد. اثر جوانسازی پوست و لیفت با نخ های کلاژن ساز مونو تا 2 سال ماندگاری است. با این حال با توجه به اینکه نخ های PDO از جنس نخ‌های بخیه‌ی جذبی هستند پس از 6 تا 8 ماه توسط بدن جذب می‌شوند و بهتر است سالانه یک بار تکرار شوند.

موارد منع انجام لیفت با نخ

دوره نقاهت لیفت با نخ

مراحل اولیه‌ی دوران نقاهت ممکن است با کبودی، تورم، التهاب و ناراحتی همراه باشد که با دارو، کمپرس یخ و پماد قابل کنترل هستند. دوران نقاهت معمولاً حدود 2 تا 3 روز می باشد.
مدت ماندگاری لیفت با نخ
نخ های مورد استفاده برای این روش جراحی دائمی هستند و جذب نمی شوند؛ اما روند پیری به طور طبیعی ادامه پیدا می کند، البته مدت زمان این روند از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. نتایج قابل مقایسه با روش های جراحی معمولی است و انتظار می رود 3 تا 5 سال ماندگاری داشته باشد.

عوارض لیفت صورت با نخ

هزینه لیفت با نخ

تعیین هزینه لیفت با نخ به موارد زیر بستگی دارد:


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

آیا تزریق چربی دائمی است؟آیا تزریق چربی دائمی است؟

ماندگاری تزریق چربی در صورت، چربی های تزریقی در مقایسه با ژل های تزریقی جذب دیر تری دارند و این موجب ماندگاری بیشتر می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت نیز مانند هر روش دیگری ممکن است عوارض داشته باشد که با رعایت نکاتی که در ادامه به برسی آنها می پردازیم می توان از آنها پیشگیری کرد ...

تاریخ انتشار : 1403-02-05

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02