آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / انواع لیزرهای جوانسازی پوست و کاربرد آنها

انواع لیزرهای جوانسازی پوست و کاربرد آنها

آنچه در این مطلب میخوانید

پوست یکی از ارگان های بسیار حیاتی و مهم بدن می باشد که با گذر زمان و افزایش سن، پوست دچار پیری و مشکلات زیادی می شود. امروزه افراد زیادی به دنبال زیبایی و جوانسازی پوست صورت خود می باشند. یکی از روش هایی جوانسازی پوست که نظر افراد را به خود جلب کرده بازسازی پوست با لیزر می باشد. تکنولوژی لیزر، طیف گسترده‌ای از ابزار را برای جوانسازی صورت ارائه می‌دهد. لیزرها پرتوهای شدید و منظم نور هستند که از نظر میزان شدت تنوع دارند. بسته به نیاز و فرکانس پرتو لیزر، لیزر می‌ تواند از پوست عبور کند، رگ‌ های خونی را ترمیم، به‌ آرامی بافت پوست را خشک و جدا ‌کند یا بر روی لایه‌ های عمیق‌ تر پوست کار کند تا فعالیت‌ های کلاژن را تحریک کند. از لیزر به شیوه‌ های مختلف برای جوانسازی و رفع افتادگی پوست استفاده می‌شود تا چین‌ و چروک، اسکار و بسیاری از لکه‌ های دیگر را درمان کند. درمان با استفاده از لیزر ایمن، مؤثر و راحت است.

لیزر جوانسازی پوست

کاربرد های جوانسازی پوست با لیزر

مزایای لیزر جوانسازی پوست

انواع لیزر جوانسازی و زیبایی

لیزر co2 فرکشنال یکی از دستگاه‌هایی است که در سال‌های اخیر برای جوانسازی پوست کاربرد زیادی پیدا کرده است. این دستگاه با تحریک کلاژن سازی، روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد. همچنین برای درمان جای جوش و اسکار بسیار مؤثر می‌باشد. تعداد جلسات لیزر برای پوست صورت 3 یا 4 بار در ماه باید می‌باشد.

یکی از مؤثرترین روش‌های درمان، استفاده از لیزر CO2 می‌ باشد. انرژی گرمایی ساطع شده از این لیزر جهت محدود کردن کلاژن‌ هایی که در درم های تحتانی پوست قرار دارد، استفاده می‌شود. پس از انجام لیزر با استفاده از این روش، سطح پوست نرم و محکم می‌شود.

لیزر اربیوم یاگ دارای طول موج 2940 نانومتر است. این طول موج برای جذب آب پوست مناسب است. این میزان جذب آب، فرایند برداشتن لایه پوست را تحت کنترل درمی‌آورد؛ بنابراین لیزر اربیوم یاگ برای ترمیم و جوانسازی پوست و کاهش چروک، جای زخم و جوش و تجمع غیریکنواخت رنگدانه‌ها به کار برده می‌شود. این لیزر برای برداشتن ضایعه‌های گوناگون پوستی (برجستگی‌ها و غده‌های پوستی) نیز کاربرد دارد.

دستگاه لیزر اربیوم گلس دارای دو طول موج مختلف می‌باشد. هندپیس دستگاه، دارای طول موج 1440 نانومتر می‌باشد. با عمق نفوذ بیشتر باعث تحریک کلاژن سازی و جمع شدن منافذ پوست می‌شود.

نحوه درمان با لیزر جوانسازی پوست

لیزر جوانسازی پوست معمولاً با بی حس موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود. در روش لیزر درمانی، پزشک پرتوهای نور را به صورت ضربانی و نامنظم به سطح پوست می تاباند، این پرتوهای نور به نحو دقیق زنجیرهای مولکولی پوست آسیب دیده را به صورت لایه لایه برمیدارد و این کار را تا زمانی ادامه می دهد که ظاهر یکنواخت، نرم و صاف تری از پوست به دست بیاید.

مراقبت های قبل از انجام لیزر جوانسازی

مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت

روند بهبودی و نتایج لیزر جوانسازی

نتایج و بهبودی در روش جوانسازی پوست صورت با لیزر به نوع لیزر مورد استفاده و ناحیه‌ای که تحت درمان قرار می گیرد، بستگی دارد. بهبودی در روش های جوانسازی پوست صورت تهاجمی به چند هفته زمان نیاز دارد. پس از انجام روش جوانسازی پوست با لیزر، زمان بهبودی تقریباً دو هفته می باشد که در طی آن ناحیه درمان شده بهبود پیدا می‌کند و لایه جدیدی از پوست سالم ظاهر می‌شود و باعث می‌شود که ناحیه درمان شده صاف‌تر، سفت‌تر و به طور کلی سالم‌ تر به نظر برسد.

کاندیدای نامناسب لیزر جوانساز

تعداد جلسات لیزر جوانسازی

تعداد جلسات مورد نیاز برای افراد مختلف متفاوت است و وابسته به وضعیت بیمار ممکن است کم یا زیاد باشد . به عنوان مثال برای چین و چروک های خفیف و تغییر رنگ جزئی پوست حدود یک یا دو جلسه برای به دست آوردن نتیجه مطلوب کافی است؛ ولی برای چین و چروک های عمیق و گسترده تعداد جلسات بیشتری لازم است.

هزینه لیزر جوانسازی پوست

عوامل مختلفی در برآورد هزینه نهایی جوانسازی پوست با لیزر تأثیرگذار هستند و به نوع لیزر، دستمزد پزشک، میزان مشکل پوستی شما، تعداد جلسات، منطقه جغرافیایی کلینیک و … بستگی دارد.

عوارض لیزر جوانسازی پوست

التهاب و قرمزی یک عارضه شایع اما طبیعی است و قسمتی که لیزر روی آن انجام شده دچار تورم و التهاب و قرمزی می شود. این امر اگر ادامه داشته باشد ممکن است به بافت زیرین پوست آسیب وارد شده باشد و باید به پزشک مراجعه کنید.
خارش و پوسته شدن محل لیزر از دیگر عوارض ثبت شده است که بیشتر افراد با آن روبرو هستند. این عوارض بسته به جنس و نوع پوست ادامه پیدا می کند تا برطرف شود.
تغییر رنگ پوست هم می تواند عارضه دیگر جوانسازی پوست با لیزر باشد. چون لیزر به صورت فرسایشی عمل می کند ممکن است رنگ پوست تیره یا روشن تر شود. اگر تغییر رنگ دائمی نبود نیازی به مراجعه به پزشک نیست.
سوختگی قسمت لیزر شده به صورت سطحی و عمقی است و این بستگی به شدت جریان لیزر و عارضه های پوستی دارد. گرمای دستگاه لیزر باعث می شود تا پوست دچار سوختگی شود.
بروز حساسیت در برخی افراد باعث می شود تا علائمی را روی پوست خود مشاهده کنند‌ واکنش های آلرژیک در همه افراد یکسان نیست و ممکن است پوست آنها را آسیب پذیرتر کند.


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

آیا تزریق چربی دائمی است؟آیا تزریق چربی دائمی است؟

ماندگاری تزریق چربی در صورت، چربی های تزریقی در مقایسه با ژل های تزریقی جذب دیر تری دارند و این موجب ماندگاری بیشتر می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت نیز مانند هر روش دیگری ممکن است عوارض داشته باشد که با رعایت نکاتی که در ادامه به برسی آنها می پردازیم می توان از آنها پیشگیری کرد ...

تاریخ انتشار : 1403-02-05

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02