آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / تزریق بوتاکس؛ یکی از بهترین روشهای لیفت ابرو و پیشانی

تزریق بوتاکس؛ یکی از بهترین روشهای لیفت ابرو و پیشانی

یکی از معضلات خانم‌ ها افتادگی پلک و چین و چروک روی پیشانی است. وقتی اخم می‌ کنیم، به مرور زمان و تکرار هر روزه این حرکت، ابروها دچار افتادگی خواهند شد. ترکیب پیرشدن پوست صورت با از دست دادن کلاژن و رنگ پوست و کشیده شدن مکرر روزانه پوست توسط عضلات اخم و دور چشم، در طول یک دوره زمانی باعث می‌شود که ابرو و پیشانی روی پلک پایینی دچار افتادگی شوند و همین باعث می‌شود ابروها ظاهری افتاده داشته‌ باشند. وجود یک ابروی افتاده می‌تواند باعث برجسته به نظر رسیدن بالای پلک و ایجاد یک ظاهر خسته یا ناراحت شود. بسیاری از افراد به دنبال راهی برای رفع خطوط روی پیشانی و افتادگی ابروهای خود هستند. چین و چروک و افتادگی پوست یک پدیده طبیعی است. بعد از 30 سالگی پوست به طور طبیعی کلاژن خود را از دست می‌دهد. این پروتئین به صافی و شادابی پوست کمک می‌کند. در این حالت با توجه به شدت افتادگی ایجاد شده، می‌ توان از روش‌ های درمانی جراحی و غیر جراحی بالا کشیدن ابروها بطور موثر برای ایجاد یک ظاهر جوان‌ تر استفاده کرد تا چشمان بیمار براق ‌تر و سر زنده‌ تر به نظر برسد و وضعیت ظاهری در ناحیه پیشانی اصلاح شود. با وجودی که شما می‌ توانید ظاهر ابرو و پیشانی خود را با عمل جراحی بالا کشیدن پیشانی جوان کنید، در بعضی موارد، روش‌ های درمانی غیر جراحی نیز برای شما کافی هستند و نیازی به استفاده از روش‌ های جراحی نیست.

آنچه در این مطلب میخوانید


نحوه لیفت و بالابردن ابرو با بوتاکس

نقاط تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو

این که پزشک در تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو تزریق را در کدام نقاط از اطراف چشم و پیشانی شما انجام می دهد، به شرایط خود شما بستگی دارد. برخی افراد که افتادگی پوست خیلی شدیدی ندارند، می توانند انتظار داشته باشند که تزریق بوتاکس در تعداد نقاط کمتری انجام شود. این در حالی است که تعداد این نقاط در افرادی که افتادگی بیشتری در پوست این ناحیه دارند، طبیعتاً افزایش پیدا می کند.

1- ماهیچه های موجدار

این ماهیچه ها بین ابروها قرار دارند و مسئول اخم کردن هستند.

2- عضله پروسروس

این عضله در مرکز پیشانی قرار دارد و وظیفه خم کردن ابرو را بر عهده دارد.

3- عضلات Orbicularis oculi

این ماهیچه ها دور چشم را احاطه کرده اند و مسئول پلک زدن هستند.
مقدار بوتاکسی که در هر نقطه تزریق می شود بسته به نیاز فرد متفاوت است. پزشک قبل از شروع عمل، نقاط تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو را به دقت ترسیم می کند.

لیفت ابرو و پیشانی با تزریق بوتاکس

مزایای لیفت و بالابردن ابرو و پیشانی با بوتاکس

این روش جزء عمل های کمتر تهاجمی در بین روش های لیفت و جوانسازی پوست به شمار می رود.
. تزریق بوتاکس را می توان روشی بدون عارضه و اثرات جانبی دانست
. سرعت در انجام تزریق، به طوری که تنها به ده دقیقه زمان نیاز دارد
امکان تغییر و اصلاح محل و طراحی ابرو، اگر وضعیت و شکل آن مناسب نباشد. امکان تکرار تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو در فواصل زمانی مشخص وجود دارد.

عوارض و خطرات لیفت و بالابردن ابرو با بوتاک

تزریق بوتاکس اگر توسط پزشک متخصص و ماهر انجام شود عوارض خاصی ندارد البته عوارض عمومی قابل انتظار است. برای مثال کمی تورم، کبودی یا قرمزی در محل تزریق طبیعی است که نهایتا تا یک هفته از بین می‌رود. سایر عوارض بوتاکس شامل موارد زیر است:

در صورتی که هر یک از این عوارض را مشاهده کردید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

اقدامات و مراقبتهای قبل از تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو و پیشانی

مراقبت های زیر قبل از بوتاکس پیشانی و دور چشم منجر به بهبود نتایج حاصل از تزریق بوتاکس خواهد شد:

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو و پیشانی

ماندگاری تزریق بوتاکس در بالا بردن ابرو و پیشانی

طول عمر و ماندگاری نتایج حاصل از تزریق بوتاکس در همه بیماران یکسان نیست اما معمولا اکثر بیماران باید هر 3 تا 4 ماه یک بار برای تمدید نتایج به دست آمده و و جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک دائمی در اطراف چشم و ناحیه ابرو به پزشک مراجعه کنند.

افراد مناسب برای تزریق بوتاکس بالا بردن پیشانی و ابرو

تاثیر تزریق بوتاکس در لیفت ابرو و پیشانی کی مشخص می شود؟

فرآیند تزریق بوتاکس بسیار کوتاه است و بسته به محلی که بوتاکس تزریق می‌شود متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی می‌ توان گفت تزریق بوتاکس حدودا 10-20 دقیقه به طول می‌انجامد. آنچه بعد از تزریق بوتاکس انتظار می‌رود، کمرنگ شدن عارضه‌ هایی است که برای درمان آن‌ها به مطب مراجعه کرده‌ایم.
بازه‌ی زمانی مورد نیاز برای مشاهده‌ی اثرات بوتاکس در افراد مختلف متفاوت است، اما معمولا از روز سوم به بعد نمایان و بعد از 21 روز کامل می‌شود. اکثر افراد طی مدت 2 تا 3 روز بعد از تزریق بوتاکس، اثرات آن را به خوبی مشاهده می‌کنند. این بازه‌ی زمانی ممکن است برای بعضی افراد تا 7 روز و برای بعضی دیگر تا دو هفته طول بکشد.

تفاوتهای تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو و تزریق ژل

تفاوتی در تزریق این دو ماده موثر وجود ندارد اما تفاوت بسیار مهم آنها ماهیت ماده مورد تزریق می باشد. بوتاکس حاوی سم بوتولینوم می باشد که با فلج کردن عضلات اقدام به برطرف کردن چین و چروک ها می باشد. ژل حاوی ماده ای پر کننده می باشد که برای از پر کردن حجم از دست رفته به کار می رود این ماده عموما می تواند حاوی اسید هیالورونیک باشد و ضمن حجم دهی سبب کلاژن سازی و هیدراته کردن موضع نیز شود. بوتاکس فعالیت عضلات صورت که باعث ایجاد چین و چروک شده را کاهش می‌دهد. با اینکه، ژل‌های صورت، نواحی مشکلدار را پر می‌کنند و نیز به چاق شدن و لیفت پوست برای جایگزینی کلاژن از بین رفته کمک می‌کند. از دیگر تفاوت های تزریق ژل و بوتاکس میزان ماندگاری آن ها می باشد. میزان ماندگاری ژل بین 8 تا 18 ماه می باشد و میزان اثر گذاری بوتاکس عموما 6 ماه می باشد.

هزینه لیفت ابرو و پیشانی با بوتاکس

هزینه این روش درمانی با توجه به مواردی همچون میزان مشکل، مهارت پزشک و برند و میزان دوز تزریق بوتاکس بستگی دارد که پزشک پس از بررسی اعلام هزینه می نماید.

در کلینیک تخصصی پوست دکتر رضا رباطی کلیه خدمات درمانی پوست و زیبایی و جوانسازی پوست شامل تزریق بوتاکس ، تزریق ژل یا فیلر و چربی و انواع لیزرهای درمانی پوست با استانداردهای بالا قابل ارائه خدمات می باشد .


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

آیا تزریق چربی دائمی است؟آیا تزریق چربی دائمی است؟

ماندگاری تزریق چربی در صورت، چربی های تزریقی در مقایسه با ژل های تزریقی جذب دیر تری دارند و این موجب ماندگاری بیشتر می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت نیز مانند هر روش دیگری ممکن است عوارض داشته باشد که با رعایت نکاتی که در ادامه به برسی آنها می پردازیم می توان از آنها پیشگیری کرد ...

تاریخ انتشار : 1403-02-05

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02