آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / همه چیز درباره کاشت مو

همه چیز درباره کاشت مو

یکی از مهمترین جنبه‌ های ظاهری برای بسیاری از افراد مو می باشد. سبک زندگی مدرن، شرایط شغلی پر استرس ، عدم تغذیه مناسب و استرس از عواملی هستند که در حال حاضر باعث ریزش مو در همه افراد شده. علاوه بر این عوامل ، ژنتیک نیز یکی ازعلت های مهم در ریزش مو و کچلی زنان و مردان می باشد. که جراحی کاشت مو یکی از بهترین تکنیک های زیبایی است که برای حل مشکل ریزش مو و کچلی استفاده می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاشت مو چیست؟

در واقع کاشت مو به معنی استخراج فولیکول‌ های مو از بانک مو و پیوند آن‌ ها به قسمت دیگر بدن است. با توجه به تفاوت الگوی رشد در بانوان و آقایان، انتخاب بانک مو در آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. همچنین به دلیل بالا بودن سرعت رشد تار موی بانوان، تنها مکان مناسب برای استخراج فولیکول‌ های پیوندی، ناحیه پشت سر و گوش‌ ها می باشد. اما شانس مردان در این زمینه بیشتر است زیرا به دلیل کم بودن سرعت رشد مو‌های مردانه از سایر نقاط بدن می توان برای استخراج گرافت اقدام کرد.
برای پیوند فولیکول‌ ها زمان لازم با توجه به خواسته مراجعه کننده متغییر می باشد. در حالت کلی، بازه زمانی 4 تا 8 ساعت برای انجام این عمل زیبایی کافی است. کاشت مو با تکنیک های متفاوتی انجام می شود که در برخی از این تکنیک ها بین زمان استخراج فولیکول‌ ها و زمان کاشت آن‌ ها یک روز فاصله وجود دارد و این عمل در دو روز انجام می‌ شود. و در برخی دیگر متقاضی در تمام مدت جراحی کاملا هوشیار بوده و کاشت مو از طریق بی‌ حسی موضعی انجام خواهد شد.

انواع کاشت مو

روش‌ های کاشت مو به‌ طور کلی به 2 دسته تقسیم می‌ شوند، این روش‌ ها، پایه‌ای برای روش‌ های دیگر هستند:

کاشت مو به روش FUT

یکی از قدیمی ترین روش های کاشت مو روش FUT می باشد. که به روش کشتِ نواری هم مشهور است. این جراحی به این صورت می بلشد که جراح با استفاده از تیغ جراحی، بخشی از پوست سر را برمی‌دارد. که معمولا این پوست از پشت سر و به اندازه نوارهای بین 15 تا 25 سانتی‌متری برداشته می‌شود. بعد از برداشت پوست، این ناحیه بخیه زده می‌شود. در مرحله بعد جراح پوست را به قسمت های کوچک تر تقسیم می کند که به آن گرافت می گویند که ممکن است برخی از آن ها تنها دارای یک فولیکول مو باشند. سپس متخصص کاشت در قسمت‌های موردنظر با استفاده از سوزن یا تیغ سوراخ‌های کوچکی در پوست ایجاد می‌کند. که پس از آن گرافت ‌های مو را درون این سوراخ‌ها قرار می‌دهد.

کاشت مو به روش FIT

در روش FUE یا FIT یا استخراج واحد فولیکولی، برداشت و کاشت فولیکول‌ های مو به شکل واحدی و دانه ‌دانه انجام می‌شود. این روش به دلیل حالت کم تهاجمی که دارد بهترین روش کاشت مو می باشد.
برای انجام این جراحی ابتدا موی پشت سر تراشیده می‌ شود. و سپس فولیکول‌ ها را به‌ صورت تک ‌تک از پوست سر جدا می‌ کنند. و با ایجاد سوراخ‌ های کوچکی در پوست سر گرافت‌ ها را در این سوراخ‌ های کوچک می‌ کارد.در نهایت، محل جراحی با بانداژ یا گاز پوشانده می‌شود.

همه چیز درباره کاشت مو

کاشت مو به روش BHT

روش BHT یا Body Hair Transplant روشی است که در آن از موهای بدن برای کاشت موی سر استفاده می‌ شود. این روش برای کسانی مناسب است که از کچلی زیاد رنج می‌برند یا کسانی که ذخیره موی بسیار کمی در پشت سر خود دارند یا موهای پشت سرشان خیلی نازک است. در این روش به جای استفاده از موهای سر، بانک موی شما موهای بدن می باشد مانند موهای سینه یا موهای ریش و در این روش از تکنیک FIT برای برداشت موها استفاده می‌شود.

کاشت مو به روش SUT

روش SUT تنها روش کاشت مو می باشد که بدون جراحی و با دستگاه اتوماتیک انجام می شود. به این صورت که برداشت گرفت ها از پشت سر توسط دستگاه اتوماتیک انجام می شود. علت بکارگیری دستگاه نیز پیشگیری از خطاهای انسانی است که نتیجه این خطاها از بین رفتن بانک موی فرد و عدم موفقیت در کاشت مو می باشد. با استفاده از این متد می توان در یک جلسه تا 14000 تار موی واقعی را برداشت کرد و در محل مورد نظر، کاشت.

کاشت مو به روش FUE

یکی از روش های پرطرفدارو تکامل یافته کاشت مو به روش FUE می باشد. می توان گفت FUE روش تکامل یافته روش FUT می باشد . در این روش برداشت مو ها از پشت سر به صورت اتوماتیک و تک به تک انجام می شود و در نتیجه هیچ اثری از خط ترسیم شده در پشت سر که بصورت نواری برداشت می شد باقی نمی ماند . این روش با برداشت محل موها با بی حسی موضعی باعث می شود که درد و خون ریزی به حداقل برسد .

مزایای کاشت مو

مراحل کاشت مو

برای انجام جراحی کاشتن مو بایستی مراحل زیر را طی کنید:

پس از انتخاب پزشک متخصص شما می‌توانید برای مشاوره قبل از عمل اقدام کنید تا بتوانید تمامی سوالات خود را از پزشک بپرسید و پس از اینکه تصمیم قطعی برای عمل کاشتن مو گرفتید، پزشک پوست سر و موهای شما را بررسی می‌کند و روش مناسب برای جراحی را نیز انتخاب می‌نماید.

لازم است فرد متقاضی مانند سایرعمل‌های زیباییآزمایشاتی برای بررسی انعقاد خون، ویروس ایدز، هپاتیت و ….انجام دهد. که پس از آن روز و ساعت عمل برای بیمار مشخص می‌گردد.

پس از انتخاب روش کاشت مو با توجه به خواسته فرد و تشخیص پزشک، گرافت‌ها به تعداد مورد نیاز از بانک مو برداشته می‌شود و پس از انجام آزمایشات لازم بهترین فولیکول‌ ها برای کاشت انتخاب می‌گردند.

مراقبت های بعد از کاشت مو

سن مناسب کاشت مو

بهترین سن مناسب برای کاشت مو سن بالای 27 سال می باشد. لازم به ذکر است که سن مناسب کاشت مو در زنان اهمیتی ندارد به خصوص اگر به‌خاطر حادثه یا صدمه دچار ریزش مو شده باشند.

کاشت مو برای چه کسانی مناسب است؟

عوارض کاشت مو

توجه داشته باشید که در صورت مراجعه به کلینیک معتبر و انجام جراحی کاشت توسط پزشک با تجربه احتمال بروز عوارض نامبرده به حداقل می رسد.

تفاوت کاشت مو برای زنان و مردان

همان طور که گفتیم کاشت مو تکنیکی است که هم زنان می توانند از آن استفاده کنند و هم آقایان. اما تفاوت هایی در میان کاشت مو برای بانوان و آقایان وجود دارد که باعث می شود که این دو شیوه از هم متمایز شوند.
یکی از علت های مهم در تفاوت داشتن کاشت مو برای آقایان و خانم ها نوع الگوی ریزش مو در مردان و زنان است. همچنین در طاسی های زنانه بانک مو ثابت نیست و به این گونه ای می باشد که تراکم موها در قسمت بانک با سایر نقاط سر یکسان است. اما در طاسی مردانه قسمت های بانک مو ثابت هستند و تحت تاثیر دی هیدروتستوسترون که تارهای مو را در یک قسمت سر جمع می کند، قرار نگرفته اند. از این رو این قسمت ها برای مردانی که دارای طاسی سر از نوع آندروژنی هستند، مناسب واقع می شود.
یکی دیگر از تفاوت های کاشت مو در میان زنان و مردان این می باشد که برای کاشت مو زنان می توان از تکنیک کاشت مو بلند نیزاستفاده کرد که در این صورت دیگر نیازی نیست که شخص به مدت زمان زیادی منتظر رشد موهای کاشته شده خود بماند. بلکه در این روش موهای کاشته شده از ابتدای کاشت بلند هستند.
در نظر داشته باشید که آقایان در مقایسه با بانوان بیشتر دچار طاسی و آلوپسی میشوند که از این رو باید گرافت های مویی بیشتری را از بانک مو برداشت کنند و به قسمت های خالی سر پیوند بزنند تا تمامی قسمت های سر پوشش داده شوند.
برای جراحی آقایان با توجه به برداشت گرافت های مویی بیشترنسبت به خانم ها باید مدت زمان بیشتری صرف شود و در این صورت هزینه بیشتری نیز برای کاشت موی آنها باید در نظر گرفت.
از دیگر تفاوت کاشت مو بین آقایان و خانم ها می توان به این موضوع اشاره کرد که در صورت مناسب نبودن بانک موی آقایان در قسمت سر میتوان از بانک موی سایر اعضای بدن برای کاشت مواقدام کرد. درصورتی که برای بانوان چنین امکانی وجود نخواهد داشت.
در صورت کاست مو براس آقایان طاسی سر نمی تواند برای آنها تا مدت زمان شش ماه مساله مهمی باشد ولی این موضوع و تحمل آن برای خانم ها دشوار می باشد.

بهترین روش کاشت مو چیست؟

روش SUT از جمله بهترین و جدیدترین روش‌های کاشت مو که در حال حاضر در دنیا استفاده می‌شوند، است. این روش کم تهاجمی کمترین درد و ناراحتی را برای فرد خواهد داشت. همچنین تمام مراحل کاشت ، از برداشت فولیکول‌ ها تا کاشت آن‌ ها توسط دستگاه‌ های اتوماتیک و پیشرفته و با نظارت متخصص کاشت انجام می‌شود. که بدون زخم و اسمار خواهد بود.
با این‌ حال، به این نکته دقت کنید که انتخاب بهترین روش کاشت برای هر فرد با فرد دیگر بسته به شرایط و امکانات متفاوت می باشد. که پس از مشاوره با پزشک و بررسی همه جانبه توسط ایشان بهترین و مناسب ترین روش کاشت برای شما پیشنهاد داده می شود.

خط رویش طبیعی در کاشت مو چگونه است؟

خط رویش در واقع ترسیم خط فرضی کاشت مو در جلوی سر می باشد که کاشت مو طبق الگوی آن انجام می شود. یک خط رویش طبیعی هیچگاه به صورت خطی و یا کاملا صاف نیست و خیلی نزدیک ابروها و یا خیلی با فاصله از آنها ترسیم نمی شود. زیرا در این صورت از خالت طبیعی خود خارج شده و به چهره فرد یک حالت مصنوعی مس دهد. جالب است بدانید که شکل خط رویش در کاشت مو برای افراد مختلف متفاوت است که تشخیص و انجام کاشت مو با خط رویش طبیعی نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد. پزشک و متخصص کاشت مو با توجه به مو و ظاهر هر فرد خط رویش مو را ترسیم می کند. پس لازم است متخصصی برای انجام کاشت مو انتخاب کنید که دارای تجربه کافی بوده با اصول زیبایی شناسی آشنایی داشته باشد زیرا یکی از مهمترین قسمت ها و مراحل کاشت مو همین ترسیم خط رویش طبیعی است که اگر بدرستی انجام نگیرد کاملا چهره فرد را پس از عمل پیوند مو تحت تاثیر قرار می دهد.

تراکم بالای کاشت مو در چه شرایطی بوجود می آید؟

اولین شرط برای انجام عمل پیوند موی طبیعی با تراکم بالا داشتن بانک موی مناسب با قابلیت برداشت فولیکول های با کیفیت است تا بتوان تراکم موی شما را تضمین کرد.
از دیگر شرایط لازم برای کاشت مو با تراکم بالا مهارت و تجربه پزشک شماست.
علاوه بر مواردی که بیان شد، مراقبت های بعد از انجام عمل کاشت مو با تراکم بالا نیز در داشتن موهای پرپشت و زیبا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هزینه کاشت مو دائمی

با توجه به اینکه شرایط هر فرد با فرد دیگر در کاشت مو متفاوت است، نمی‌توان برای هزینه کاشت فرمول خاصی را تعیین کرد. اما عواملی هستند که بر کاهش یا افزایش قیمت کاشت و در نهایت در تعیین هزینه نهایی تاثیر گذارهستند و در ادامه آن ها را نام می بریم:

در کلینیک تخصصی پوست دکتر رضا رباطی کلیه خدمات درمانی پوست و زیبایی و جوانسازی پوست شامل تزریق بوتاکس ، تزریق ژل یا فیلر و چربی و انواع لیزرهای درمانی پوست با استانداردهای بالا قابل ارائه خدمات می باشد.


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

آیا تزریق چربی دائمی است؟آیا تزریق چربی دائمی است؟

ماندگاری تزریق چربی در صورت، چربی های تزریقی در مقایسه با ژل های تزریقی جذب دیر تری دارند و این موجب ماندگاری بیشتر می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت نیز مانند هر روش دیگری ممکن است عوارض داشته باشد که با رعایت نکاتی که در ادامه به برسی آنها می پردازیم می توان از آنها پیشگیری کرد ...

تاریخ انتشار : 1403-02-05

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02