آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / همه چیز در مورد تزریق ژل لب

همه چیز در مورد تزریق ژل لب

تزریق ژل لب یک روش غیرجراحی است که برای افزایش حجم و شکل لب‌ ها استفاده می‌شود. در این فرایند، موادی مانند هیدروکسی‌ اپاتیت کلسیم، هیالورونیک اسید و کلاژن به لب‌ ها تزریق می‌ شوند. این ژل‌ها باعث افزایش حجم لب‌ ها می‌شوند که با افزایش سن حجم لب کم شده ،ارتفاع لب کاهش یافته و بر جستگی آن در صورت کاهش می یابد.باعث افزایش حجم لب‌ ها می‌شوند که با افزایش سن حجم لب کم شده ،ارتفاع لب کاهش یافته و بر جستگی آن در صورت کاهش می یابد. البته برخی افراد نیز هستند که لب های باریکی دارند و یا از ظاهر لب های خود ناراضی می باشد که در این صورت میتوا ن با استفاده از تزریق ژل برای اصلاح حجم لب، ارتفاع و برجستگی و در نتیجه زیبایی بیشتر لب ها اقدام کرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع مدل و تکنیک های تزریق ژل لب

در تزریق ژل لب مدل نچرال یا طبیعی هدف فقط بهبود کانتور و فرم لب می باشد که در واقع با این روش فرم لب تغییر قابل توجهی نخواهد کرد همچنین افزایش حجم بیش از حدی برای فرد رخ نمی دهد. و فقط تقارن و حجم طبیعی لب بازگردانده می شود.
در تزریق ژل لب به روش طبیعی پزشک ابتدا پس بررسی های انجام شده و ارزیابی لب ترکیبی از بی حس کننده موضعی و ژل بی حس کننده استفاده می کند. سپس با استفاده از یک میکرو کانولا (ابزاری با انتهای نازک) برای تزریق فیلر اقدام میکند که کبودی و تورم و سایر خطرات را کاهش می ‌دهد.

مدل ژل لب روسی برگرفته از عروسک‌ های تودرتوی روسی و شکل منحصر به فرد لب های آن ها می باشد. در این مدل با تزریق ژل یا دیگر پرکننده ها (فیلر های لب) به مرکز و وسط لب ها و افزایش حجم این قسمت شکل خاصی به لب ها می دهند. در حالی که قسمت های کناری لب ها در حالت عادی خود و متناسب با خطوط اطراف لب هستند.
نحوه تزریق ژل لب روسی به این صورت می باشد که مقدار کمی از تزریق به صورت عمودی صورت می گیرد. برای این نوع تزریق، متخصص پوست از سرنگ های با سر کوچکتر استفاده می کنند تا بتوانند کنترل و تمرکز بیشتری روی محل دقیق تزریق ژل داشته باشند.

تزریق ژل به لب مدل عروسکی، یکی از روش های تزریقی ژل در لب ها است که از فرم لب های باربی نشات گرفته است. که با ظرافت خاص خودشان، زیبایی چهره را چندین برابر می کنند.
توجه داشته باشید که از نظر ظاهری ژل لب مدل عروسکی مشابه با تزریق ژل مدل روسی است؛ اما فاصله میان لب های بالایی و پایینی در مدل عروسکی کمتر از مدل روسی است و حتی در برخی از موارد این فاصله وجود ندارد.
در نحوه تزریق این روش تفاوت خاصی با دیگر روش ها وجود ندارد. و فقط محل هایی که قرار است تزریق ژل لب در آن ها صورت بگیرد، می تواند متفاوت باشد. پزشک برای انجام این تزریق ، طبق روال همیشگی از ژل یا محلول های بی حس کننده موضعی استفاده خواهد کرد. بدین ترتیب، موضع مربوطه پس از حدود نیم ساعت به طور کامل بی حس خواهد شد. با این کار میزان درد تزریق به کمک سوزن در ناحیه لب که یکی از حساس ترین قسمت ها در صورت افراد است، کاهش خواهد یافت. با گذشت حدود 15 تا 30 دقیقه از مصرف بی حس کننده ها، متخصص زیبایی تزریق ژل لب عروسکی را انجام خواهد داد.

تزریق ژل لب مدل قلبی

این مدل تزریق ژل بیشتر در بین افرادی که لب های نازک دارند و همچنین افرادی که دوره میانسالی را می گذرانند، پر طرفدار می باشد زیرا با افزایش سن لب ها حالت خود را از دست می دهند و نازک تر می شوند. این عمل کمک می کند تا لب ها به حالت طبیعی خود برگردند.
با توجه به این که با انجام این تزریق حالت لب را بسیار تغییر می دهد و در لب بالایی تاثیر بسیار زیادی می گذارد، به هر نوع صورتی نمی آید. و معمولا کسانی که صورت های کشیده و بیضی شکل دارند، می توانند از تزریق ژل لب مدل قلبی بیش ترین استفاده را ببرند. که این بررسی ها توسط پزشک در جلسه مشاوره صورت میگیرد.
نحوه تزریق ژل لب مدل قلبی بدین صورت می باشد که پزشک پس از استفاده از ماده بی‌ حسی روی لب‌ ها ، ژل را به لب‌ ها و نواحی تعیین ‌شده تزریق می کنند. نحوه تزریق ژل لب مدل قلبی باید به آهستگی و با دقت انجام گیرد تا فاصله قلبی شکل در لب، میان دو حاشیه لب به‌ خوبی ایجاد شود.

تزریق ژل لب

مزایای تزریق ژل لب

آیا تزریق ژل لب درد دارد؟

به‌ طورکلی کمی درد در زمان تزریق و پس از آن کاملا عادی می باشد که برای جلوگیری از این درد و اذیت شدن فرد، پزشک قبل از تزریق ژل لب ابتدا لب شما را به صورت موضعی بی ‌حس می‌کند. در برخی از انواع ژل لب نیز لیدوکائین وجود دارد و این موضوع به کاهش درد در زمان تزریق کمک می‌کند. درد پس از تزریق بعد از 1 تا 2 روز برطرف می‌شود.

عوارض تزریق ژل لب

ژل ‌ها معمولا بی ‌خطر هستند و اگر توسط پزشک متخصص و با مهارت انجام شود ریسک عوارض جانبی آن به صفر می رسد، اما در بعضی موارد و در صورت تزریق توسط افراد غیر متخصص ممکن است عوارض زیر برای افراد پیش بیاید.

آیا تزریق ژل حالت طبیعی لب را تغییر می دهد؟

به طور کلی جوانسازی لب با ژل یکی از درمان های رایج زیبایی است و نتیجه آن به پزشک شما بستگی دارد. پس از تزریق، لب ها برجسته ، نرم و طبیعی به نظر می رسند. و پس از جذب ژل نباید ظاهر طبیعی لب تغییر کند.

مراقبت های قبل از تزریق ژل لب

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

تزریق ژل لب برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق ژل لب برای چه کسانی مناسب نیست؟

امکان تزریق ژل لب از چه سنی است؟

بهتر است افرادی که سن آن‌ها زیر 21 سال می باشد تزریق ژل لب انجام ندهند. اما در صورتی که قصد تزریق زیر سن21سالگی را داشتید حتما قبل از تزریق ژل لب با پزشک خود صحبت کنید.

ژل لب در بارداری و شیردهی مجاز است؟

در حال حاضر مدرک و مطالعات دقیقی در مورد ایمنی محصولات تزریق شونده وجود ندارد که نشان دهد برای مادر یا فرزند متولد نشده خطرناک است. به همین منظور پزشکان در صورت بارداری یا شیرده بودن تزریق ژل لب را توصیه نمیکنند و از آنجا که تزریق فیلر یک نوع جنبه زیبایی دارد از فرد میخواهند این عمل را به بعد از بارداری و پایان شیردهی موکول کنند.

ماندگاری تزریق ژل لب

ماندگاری تزریق ژل لب یکی از مواردی که بعد از فرم مطلوب مورد اهمیت می باشد.همانطور که می‌دانید تزریق ژل روشی موقتی و غیر دائمی است. ماندگاری تزریق ژل لب به عوامل متعددی از جمله تکنیک پزشک در تزریق، نوع و برند ژل تزریقی، ژنتیک و مراقبتهای پس از تزریق ژل لب همچنین سبک زندگی فرد بستگی دارد.

هزینه تزریق ژل لب

در کل، می‌توان گفت که هزینه تزریق ژل لب به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

در کلینیک تخصصی پوست دکتر رضا رباطی کلیه خدمات درمانی پوست و زیبایی و جوانسازی پوست شامل تزریق بوتاکس ، تزریق ژل یا فیلر و چربی و انواع لیزرهای درمانی پوست با استانداردهای بالا قابل ارائه خدمات می باشد.


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

آیا تزریق چربی دائمی است؟آیا تزریق چربی دائمی است؟

ماندگاری تزریق چربی در صورت، چربی های تزریقی در مقایسه با ژل های تزریقی جذب دیر تری دارند و این موجب ماندگاری بیشتر می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت نیز مانند هر روش دیگری ممکن است عوارض داشته باشد که با رعایت نکاتی که در ادامه به برسی آنها می پردازیم می توان از آنها پیشگیری کرد ...

تاریخ انتشار : 1403-02-05

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02