آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوستی / بیماری قارچی کاندیدیازیس چیست و چگونه درمان می شود

بیماری قارچی کاندیدیازیس چیست و چگونه درمان می شود

انواع مختلفی از باکتری ها و قارچ ها روی پوست شما زندگی می کنند و رشد می کنند. اکثر آنها خطرناک نیستند و بدن شما برای انجام عملکردهای طبیعی به اکثریت آنها نیاز دارد. با این حال، برخی از آنها زمانی که شروع به تکثیر غیرقابل کنترل می کنند می توانند باعث عفونت شوند.کاندیدیاز یا کاندیدیازیس نوعی قارچ است که در بدن موجب ایجاد بیماری می‌شود. به طور کلی، این مخمر در حالت عادی بر روی بدن انسان در نقاطی مانند دهان، پوست و شکم زندگی می‌کند. این بیماری اگرچه خطرناک نخواهد بود و با دارو درمان می‌شود؛ اما تکرار آن در فصول گرم سال، می‌تواند بسیار آزاردهنده و ناراحت کننده باشد.کاندیدیازیس پوست معمولاً با درمان برطرف می‌شود و اکثر افراد بدون عارضه بهبودی کامل پیدا می‌ کنند. در صورت درمان، کاندیدیازیس معمولاً طی یک تا دو هفته بهبود می یابد.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت کاندیدیازیس پوست

مقدار کمی از کاندیدا قارچ ها به طور طبیعی روی پوست زندگی می کنند. با این حال، وقتی این نوع قارچ شروع به تکثیر غیرقابل کنترل می کند، می تواند باعث عفونت شود. این ممکن است به دلیل موارد زیر رخ دهد:

بیماری کاندیدیازیس در کدام نقاط بدن ایجاد می شود؟

این مخمر در حالت عادی روی بدن انسان در نقاطی مانند پوست، دهان و شکم زندگی می‌ کند؛ اما زمانی که به دلایل مختلف بیش از حد تکثیر شوند، باعث ایجاد بیماری برفک زبانی، کاندیدیاز دهانی، پوستی، تناسلی و واژینال می‌شوند.

بیماری قارچی کاندیازیس

آیا کاندید یازیس خطرناک است؟

عفونت قارچی کاندیدیازیس به طور معمول خطرناک نیست؛ اما در مواردی که درمان به موقع انجام نشود یا در افراد با سیستم ایمنی ضعیف، ممکن است به مشکلات جدی‌تری منجر شود. کاندیدای شدید و درمان نشده می تواند منجر به کاندیدای تهاجمی شود که بر اندام های داخلی تأثیر می گذارد.

عوارض کاندیدیاز پوستی

نحوه تشخیص کاندیدیازیس پوست

پزشک شما احتمالاً قادر خواهد بود به سادگی با انجام یک معاینه فیزیکی تشخیص دهد. در طول معاینه، آنها محل بثورات و ظاهر پوست شما را بررسی می کنند. پزشک شما همچنین ممکن است بخواهد قبل از تشخیص کاندیدیازیس پوست، کشت پوست انجام دهد. در طی یک کشت پوست، پزشک یک سواب پنبه ای را روی ناحیه آسیب دیده مالیده و نمونه پوست را جمع آوری می کند. سپس نمونه به آزمایشگاه فرستاده می شود تا وجود آن مورد آزمایش قرار گیرد.

روش های درمان قارچ پوستی کاندید یازیس

به طور کلی برای درمان این بیماری از داروهای ضد قارچ استفاده می‌ شود. برای عفونت‌ های قارچی داخلی، مانند برفک دهان و کاندیدیاز مهاجم، از ضد قارچ‌ های خوراکی استفاده خواهد شد؛ اما برای عفونت‌ های سطحی پوستی، احتمالاً به کرم‌ ها و ژل‌ های ضد قارچ مخصوص نیاز است. در صورتی که شدت بیماری زیاد باشد از داروهای ضد قارچ وریدی برای مقابله با بیماری و پیشگیری از پیشرفت آن استفاده می‌شود

پیشگیری از ابتلا به کاندید یازیس پوست

در کلینیک تخصصی پوست دکتر رضا رباطی کلیه خدمات درمانی پوست و زیبایی و جوانسازی پوست شامل تزریق بوتاکس ، تزریق ژل یا فیلر و تزریق چربی و انواع لیزرهای درمانی پوست با استانداردهای بالا قابل ارائه خدمات می باشد.


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت نیز مانند هر روش دیگری ممکن است عوارض داشته باشد که با رعایت نکاتی که در ادامه به برسی آنها می پردازیم می توان از آنها پیشگیری کرد ...

تاریخ انتشار : 1403-02-05

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟

لیفت صورت با نخ روشی است که برای از بین بردن چین و چروک و پیری مورد استفاده قرار می گیرد و نتیجه فوق العاده ای در لیفت صورت و جوانسازی پوست دارد ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24