آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوستی
بیماری قارچی کاندیدیازیس چیست و چگونه درمان می شود

کاندیدیاز یا کاندیدیازیس نوعی بیماری قارچ است . به طور کلی ، این مخمر در حالت عادی بر روی بدن انسان در نقاطی مانند دهان، پوست و شکم زندگی می کند .

انواع و روشهای درمان ضایعات عروقی پوست

روشهای درمانی ضایعات عروقی ، طیف بسیار متنوعی دارند یکی از آنها لیزر کوادرو استار است . در این مقاله با روشهای دیگر درمان ضایعات عروقی آشنا خواهید شد

درمان و رفع ضایعات عروقی با لیزر کوادرواستار

لیزرکوادرواستار جهت درمان ضایعات عروقی ، رگ خونی را هدف قرار می دهد و آسیبی به بافت اطراف نمی زند در نتیجه خطر ایجاد اسکار را کم می کند .

همه چیز درباره کرایوتراپی زگیل تناسلی

کرایوتراپی درمانی است که از سرمای شدید جهت انجماد و از بین بردن بافت‌ های غیرطبیعی پوست استفاده و برای فریز کردن عارضه پوستی می باشد .

کرایوتراپی یا فریز درمانی چیست و چه کاربردی دارد؟

کرایوتراپی یا سرما درمانی روش موثر و جدید برای درمان ضایعات پوستی پیش سرطانی ، بیماری‌ های پوستی مثل خال ، زگیل و تگ‌ های پوستی و همچنین لاغری می باش

معرفی انواع مختلف بیماری پسوریازیس

پسوریازیس در اشكال گوناگونی است و نوع معمول و شایع آن به صورت پلاكهای قرمز رنگ با پوسته ریزی قابل توجه، اغلب در سر، آرنج، ساعد، زانو و نواحی تناسلی

7 آبان (29 اکتبر)؛ روز جهانی پسوریازیس

روز جهانی پسوریازیس بیست و نهم اکتبر نامگزاری شده ، تا بتوان در مورد شناخت و مداوای بیماری پسوریازیس و التهاب مفصلی آگاهی بخش عمومی بود .

آیا بیماری پسوریازیس مسری و واگیر است ؟

در بیماران پسوریازیس ، بحث مسری و واگیر دار بودن این بیماری مطرح است. نکته قابل ذکر در این مورد ماهیت غیر عفونی و غیر واگیر بودن آن است .

ترک خوردگی های پوستی و کورتون ها

استریا یا ترک خوردگی پوستی در شرایطی مانند افزایش وزن سریع، بارداری، تغییرات ناگهانی حجم بدن در سنین بلوغ در نواحی مختلف بدن ایجاد می شود .

زخم های حفره دهان و اهمیت آنها

زخم های دهانی علامت بیماری های بسیار مهمی مانند سرطان های مخاطی ، بیماریهای التهابی مانند لیکن پلان و بیماریهای خود ایمنی پوستی مخاطی مانند پمفیگوس

لیکن پلان چیست ؟

لیکن پلان بیماری التهابی پوست است که به شکل لکه های کمی برجسته قرمز ارغوانی چند ضلعی با خارش و گاهی سفید در قسمتهایی مختلف پوست دیده می شود

زگیل تناسلی راه های انتقال و نحوه پیشگیری

زگیل تناسلی از عفونتهای مقاربتی شایع می باشد که به صورت ضایعات متعدد مخملی شکل تا حدی تیره در نواحی مختلف دستگاه تناسلی آقایان یا خانمها ایجاد می شود

بیماری گال چیست و چگونه درمان میشود؟

بیماری گال یکی از بیماریهای مسری انگلی پوست است ، که در اثر تهاجم انگلی بسیار ریز به زیر پوست و تکثیر آن در پوست ایجاد می شود .

همه چیز درباره بیماری پسوریازیس

بیماری پسوریازیس، سوریازیس یا صدف بیماریهای پوستی است که سیستم ایمنی با ارسال سیگنالهای معیوب موجب تسریع رشد سلولهای پوست می شود .

زگیل تناسلی؛ علت ابتلا، عوامل خطر، افراد مستعد و درمان

زگیل تناسلی از عفونتهای مقاربتی شایع است که به صورت ضایعات متعدد مخملی شکل تا حدی تیره در نواحی مختلف دستگاه تناسلی آقایان یا خانمها ایجاد می شود .

بوی ناخوشایند کشاله ران و راه های مقابله

بوی ناخوشایند کشاله ران یکی از مشکلات به نسبت شایع به ویژه در فصول گرم سال می باشد. در مورد علل بروز و راه کارهای درمان آن این مقاله را مطالعه کنید .

راه های درمان و پیشگیری از كهير

كهير از بیماریهای شایعی است که 2 درصد كل افراد جامعه به نوعي دچار كهير مي شوند. بيماري كهير در تمام سنين؛ كودكان، بالغين و بزرگسالان مشاهده می شود .

سرطان پوست؛ عوامل خطر، انواع و راههای پیشگیری

از آنجایی که سرطانهای پوستی معمولا در لایه های خارجی تر پوست (اپیدرم) قرار دارند ، قابل رویت هستند . سرطان پوست شایعترین سرطانها است .

بیماری های پوستی دوره سالمندی

از بیماری های پوستی در سنین سالمندی که فراوانی بیشتری پیدا می کنند مانند خشکی پوست ، بدخیمی های پوست ، چروک خوردگی و تیرگی پوست