آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / توصیه ها اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی

توصیه ها اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی

تزریق چربی به صورت یکی از روند های زیبایی می باشد که طرفداران بسیاری دارد. می توان گفت نتایج طبیعی حاصل از تزریق چربی یکی از اساسی ترین علت هایی است که این روش را پر طرفدار کرده است. توجه داشته باشید که لازمه رسیدن به نتیجه مطلوب و دلخواه، رعایت توصیه های مراقبتی بعد از تزریق چربی می باشد. در ادامه بیشتر به بررسی نکات مراقبتی لازم بعد ازتزریق چربی می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

بعد از تزریق چربی چطور بخوابیم؟

بهترین وضعیت برای خواب پس‌ از انجام تزریق چربی، بسیار وابسته به ناحیه مورد نظر برای برداشت و تزریق است. یکی از نکات مهم درباره خوابیدن بعد از تزریق چربی، جلوگیری از وارد آمدن فشار به ناحیه برداشت و یا تزریق چربی در هنگام خواب است. به‌ عنوان مثال اگر چربی از روی ران برداشت شده و به‌ صورت شما تزریق شده است، در هنگام استراحت به پشت خوابیده و از گذاشتن دست بر روی صورت و هرگونه سنگینی بر ران خود خودداری نمایید. همچنین در هنگام استراحت، از بالش‌ های مناسب به‌ عنوان تکیه‌ گاه سر استفاده کرده و سر خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهید. انجام این کار علاه بر کاهش فشار وارده به ناحیه تزریق در کاهش تورم پس‌ از تزریق چربی بسیار مؤثر می باشد.

شستشوی صورت بعد از تزریق چربی

به طور کلی توصیه می شود تا 24 ساعت از شستن صورت بعد از تزریق چربی خودداری کنید، همچنین توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید در هنگام شست و شوی صورت فشاری به نواحی تزریق شده وارد کنید. دقت داشته باشید که برای تمیز کردن پوست حتما از آب با دمای مناسب کمک بگیرید و هرگز از آب داغ برای شست و شوی صورت استفاده نکنید.همچنین باید از مواد شوینده مناسب پوست استفاده کرده و از مصرف مواد شیمایی یا هر نوع ماده دیگری که ممکن است سبب تحریک پوست شود ، خودداری نمایید. برای استخمام نیز لازم است تا 24 ساعت صبر نمایید وپس از آن مدت زمان حمام کردن باید بسیار کوتاه باشد و استحمام با آب ولرم انجام شود چرا که گرمای زیاد و بخار آب می تواند سبب آسیب به چربی تازه تزریق شده شود.

فعالیت های بدنی و ورزش کردن پس از تزریق چربی

از انجام تمرینات ورزشی سنگین به مدت چند هفته باید خودداری شود ، در صورتی که عادت به انجام ورزش منظم دارید، بعد از گذشت چند روز می‌توانید تمرینات ورزشی سبک‌ تری ( به طوری که سبب افزایش تورم و تعریق صورت نگردد) انجام دهید، ورزش‌های کششی سبک نظیر شنا و پیاده روی آرام مانعی ندارد.

اهمیت مراقبت از پوست در برابر نور خورشید

پس از تزریق چربی یکی از مهم ترین نکات مراقبتی، محافظت از پوست در برار نور خورشید می باشد. استفاده از کرم ضدآفتاب بعد از تزریق چربی به صورت علاوه بر نقش مراقبتی اثر درمانی نیز دارد. بنابراین نه تنها استفاده از آن هیچ منعی ندارد، بلکه کاملا ضروری است. در صورتی که ناچار به به بیرون رفتن از خانه هستید ختما از کرم ضدآفتاب و لوازم مراقبتی مانند کلاه و عینک استفاده کنید. توجه داشته باشید که قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید یکی از کارهایی است که می‌تواند برای پوست صورت شما بسیار مضر باشد. پس بعد از تزریق چربی تا حد امکان از قرار گرفتن در برابر نور خورشید پرهیز کنید.

مراقبتهای قبل و بعد از تزریق چربی

بعد از تزریق چربی به صورت چه بخوریم؟

از نکات مهم تغذیه ای در مراقبت های بعد از تزریق چربی به موارد زیر می توان اشاره نمود :

اصلاح صورت بعد از تزریق چربی

حداقل یک هفته پس از تزریق چربی از اصلاح صورت خودداری کنید. زیرا به هیچ وجه نباید به مناطق تزریق شده فشار وارد شود پس از هرگ.نه دستکاری زیاد به مناطق تزریق شده پرهیز کنید.

بعد از تزریق چربی چه قرصی بخوریم؟

بعد از تزریق چربی پزشک برای کاهش درد داروهایی مانند استامینوفن و یا ژلوفن تجویز می کند. همچنین پزشکان برای جلوگیری از هرگونه عفونت، آنتی ‌بیوتیک مناسب را برای قبل و بعد از تزریق تجویز می ‌کنند. توجه داشته باشید که هیچ دارویی حتی مسکن را بدون اصلاع و مشورت با پزشک مصرف نکنید.

کبودی بعد از تزریق چربی

کبودی ناحیه تزریق شده کاملا طبیعی می باشد و معمولا تا سه روز بعد از تزریق وجود خواهد داشت اما از روز چهارم به بعد به تدریج کاهش می‌ یابد. میزان کبودی پوست متناسب با مقدار چربی تزریق شده است ولی به طور معمول 3 تا 4 هفته تا بهبودی کامل طول می‌ کشد که این مدت نسبت به شرایط فرد متغیر می باشد. برای کاهش کبودی بعد از تزریق باید به طور کامل استراحت کنید، همچنین کمپرس یخ در کاهش کبودی و ورم موثر می باشد.


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

بهترین زمان برای ترمیم تزریق چربی چه موقع است؟بهترین زمان برای ترمیم تزریق چربی چه موقع است؟

ترمیم تزریق چربی با هدف افزایش ماندگاری انجام می شود . بهترین زمان برای ترمیم تزریق چربی در حدود 3 الی 6 ماه پس از تزریق چربی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-04-29

همه چیز درباره لیزر کیوسوییچهمه چیز درباره لیزر کیوسوییچ

دستگاه لیزر کیوسوئیچ یکی از دستگاه های مؤثر در حوزه ی جوانسازی پوست است ، همچنین برای رفع لک ‌های پوستی و تتو کاربرد دارد . ...

تاریخ انتشار : 1403-04-11

رفع خطوط اخم با تزریق بوتاکسرفع خطوط اخم با تزریق بوتاکس

بهترین روش درمان خطوط اخم تزریق بوتاکس است . بوتاکس با مسدود کردن انقباض عضلانی، از حرکت عضلات جلوگیری کرده و از ایجاد چین و چروک ها پیشگیری می کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-06