آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / تزریق بوتاکس رفع تعریق بیش از حد

تزریق بوتاکس رفع تعریق بیش از حد

آنچه در این مطلب میخوانید

عرق کردن امری طبیعی و در واقع ضروری است. بدن به کمک تعریق دمای درونی خود را تنظیم میکند، ولی در برخی از افراد عرق تولید شده توسط بدن، بیشتر از نیاز آنها برای خنک ماندن است. ساده ترین راه برای مقابله با عرق کردن زیاد استفاده از ضد تعریق‌ ها است، که اکثر افراد بطور روزانه از آن استفاده می کنند. بیشتر ضد تعریق‌ ها حاوی نمک آلومینیوم هستند و بعد از استفاده از آنها، با تشکیل عصاره ای تعریق را مسدود می کنند. هایپرهیدروز یک اصطلاح پزشکی است که برای تعریق بیش از حد و غیر طبیعی استفاده می شود و می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی فرد تأثیر بگذارد.
بوتاکس در این نوع از درمان با متوقف کردن ارتباط اعصاب محرک سمپاتيک با غدد عرق، مانع ترشح عرق میشود و در نهایت باعث خشک شدن کامل غدد عرق آن ناحیه از بدن میشود؛ بوتاکس معمولا در نواحی عميق، جايى که غدد عرق قرار دارند مانند زیربغل دستها و کف پاها، تزريق میشود.

تزریق بوتاکس زیر بغل

عده ای از افراد هستند که غدد تعریق فعالی در زیر بغل دارند و دائما باید برای جلوگیری از پخش بوی نامطبوع از محصولات بهداشتی مانند انواع مام، اسپری، عطر یا ادکلن استفاده کنند و از حضور پیدا کردن در جمع های خانوادگی و دوستانه ممانعت می کنند. این افراد با تزریق بوتاکس زیر بغل می توانند تعریق ناحیه زیر بغل خود را تا حد زیادی کاهش دهند.

عوارض تزریق بوتاکس تعریق

اگر تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص و با مواد درجه یک انجام شود در ابتدا ممکن است عوارض جانبی کمی داشته باشد که با مراقبت بهبود می‌یابد. اما تزریق غیر اصولی آن عوارض خطرناکی دارد که عبارت اند از:

تزریق بوتاکس کف دست

افرادی که به طور معمول تعریق کف دست را تجربه می‌کنند، قطعا به طور روزمره با یک چالش بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. بیماری هایپرهیدروزیس می‌تواند عوارضی را در پی داشته باشد که از این عوارض می‌ توان به اضطراب و استرس زیاد، افزایش عفونت‌ های پوستی، افزایش عارضه‌ ی درماتیت اگزمایی ، افزایش عارضه‌ ی کرامپ های عضلانی اشاره کرد. زمانی که فرد با مشکل هایپرهیدروزیس کف دست مواجه است، متخصص با تزریق بوتاکس در آن ناحیه، اقدام به فلج موقت اعصابی می کند که در کف دست وظیفه فعال کردن غدد تعریق را به عهده دارد و باعث میشود تعرق در کف دست کمتر شود.

ماندگاری بوتاکس تعریق بیش از حد

تأثیر و ماندگاری بوتاکس زیر برای هر فردی متفاوت است، به طور کلی بوتاکس کف دست، شش ماه ماندگاری دارد و در برخی افراد تا یک سال هم دیده شده است. عواملی هستند مانند متابولیسم بدن، تکرار تزریق بوتاکس، کیفیت مواد بوتاکس که می توان در مدت ماندگاری این روش موثر دانست.

تزریق بوتاکس تعریق

مزایای بوتاکس تعریق

مراقبتهای پس از تزریق بوتاکس تعریق

هزینه و قیمت بوتاکس تعریق

هزینه تزریق بوتاکس تعریق بستگی به تعداد نواحی درمانی، مهارت پزشک، مقدار بوتاکس ترزیق شده، نوع مواد انتخاب شده در تزریق دارد.

برای آگاهی از مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت نیز مانند هر روش دیگری ممکن است عوارض داشته باشد که با رعایت نکاتی که در ادامه به برسی آنها می پردازیم می توان از آنها پیشگیری کرد ...

تاریخ انتشار : 1403-02-05

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟

لیفت صورت با نخ روشی است که برای از بین بردن چین و چروک و پیری مورد استفاده قرار می گیرد و نتیجه فوق العاده ای در لیفت صورت و جوانسازی پوست دارد ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24