آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / ورزش کردن، خنده، اخم کردن و بالا انداختن ابروها پس از تزریق بوتاکس

ورزش کردن، خنده، اخم کردن و بالا انداختن ابروها پس از تزریق بوتاکس

بلافاصله پس از تزریق بوتاکس، نتیجه مورد نظر خود را نخواهید دید. در حقیقت، مزایای بوتاکس طی چند روز ظاهر می‌شوند و بعد از 2 تا سه هفته می‌توانید اثرات کامل آن را تجربه کنید. اما این مزایا دائمی نخواهند بود، بلکه بعد از سه تا چهار ماه به تدریج از بین می‌روند. پیروی از نکات ساده‌ای که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌تواند اثربخشی این ماده را افزایش و عوارض جانبی آن را کاهش دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

ورزش حرفه ای بعد از تزریق بوتاکس

بهتر است تا 24 ساعت بعد از بوتاکس از انجام ورزش بدنی شدید اجتناب کنید. ورزش بعد از بوتاکس به سه دلیل اصلی توصیه نمی‌شود:

1. محل تزریق را تحت فشار قرار می دهد

پس از تزریق بوتاکس پزشک به شما توصیه می‌کند که حداقل در 4 ساعت اول از لمس صورت خودداری کنید. افزودن هرگونه فشاری می‌تواند باعث مهاجرت بوتاکس از محل تزریق به دیگر نقاط صورت و بدن شود. همچنین توصیه می‌شود از دست زدن به صورت خودداری کنید زیرا ممکن است این ناحیه هنوز حساس و مستعد ناراحتی باشد. اگر فردی هستید که اغلب هنگام تمرین عرق را پاک می‌کنید ممکن است بدون اینکه متوجه شوید به صورت خود فشار وارد نمایید. علاوه بر این برخی فعالیت‌ها مانند دوچرخه سواری یا شنا نیاز به وسایل حفاظتی سر یا صورت (مانند کلاه و عینک) دارند که به محل تزریق فشار وارد می‌کنند.

2. جریان خون را افزایش می دهد

ورزش شدید به این معنی است که قلب شما سرعت و قدرت پمپاژ خود را افزایش می‌دهد و این برای سیستم قلبی عروقی شما مفید است، اما برای تثبیت نتیجه بوتاکس شما چندان خوب نیست زیرا افزایش جریان خون می‌ تواند باعث انتشار بوتاکس در عضوهای دیگر شود و در نتیجه می‌تواند به طور موقت ماهیچه‌های اطراف را نیز فلج کند. همچنین افزایش فشار خون می‌ تواند منجر به کبودی و تورم در محل تزریق شود.

3. ورزش نیاز به حرکت بیش از حد دارد

پس از تزریق بوتاکس مهم است که از تغییر زیاد موقعیت سر جلوگیری کنید زیرا حرکت دادن سر نیز می‌تواند باعث پخش بوتاکس شود. این یک اتفاق رایج است که حتی با تمرینات کم فشار مانند یوگا یا پیلاتس نیز ممکن است رخ دهد.

بعد از گذشت چه مدت از تزریق بوتاکس می توان ورزش کرد؟

برای شروع کردن ورزش بعد از تزریق بوتاکس باید به مدت 1 تا 3 روز صبر کنید. اگر زودتر از زمانی که گفته شد شروع به فعالیت‌ های ورزشی خود کنید، ممکن است که عوارض جانبی را نیز به دنبال داشته باشد.
از مهم ترین عوارض ورزش پس از تزریق بوتاکس، عدم رسیدن به نتايج رضایت بخش بر اثر انجام ورزش‌ های زود هنگام و غیر اصولی خواهد بود.
تمام پزشک ها توصیه می کنند که در این مدت هیچ گونه فعالیت های سنگین انجام نشود. برای داشتن نتیجه ی بهتر، به جای ورزش کردن در این مدت یک رژیم غذایی متعادل، مثل میوه‌ ها، پروتئین‌ ها، سبزیجات و کربوهیدرات‌ ها را داشته باشید چرا که یک رژیم سالم و تأثیر گذار همراه با خوردن مقدار آب زیاد می تواند به رفع سریع تر ورم یا ادم از جمله عوارض جانبی تزریق بوتاکس هستند کمک کند.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

کدام ورزش‌ ها را می‌ توان بعد از تزریق بوتاکس انجام داد؟

راه رفتن آرام در مسافت‌های کوتاه اولین ورزش مناسب بعد از بوتاکس، در بعد از ظهرها یا صبح زود است که هوا گرم نیست. با گذشت 1 الی 3 روز، اکثر افرادی که بوتاکس کرده‌اند با تمام شدن دوران نقاهتشان احساس راحتی می‌کنند؛ در واقع بعد از این دوران است که آن‌ ها می‌توانند تمرینات سخت را انجام بدهند و بدنشان نیز آن را به راحتی تحمل کند. بهترین ورزش‌ های بعد از بوتاکس پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن و ایروبیک است.

ورزش ابرو بعد از بوتاکس

برای افرادی که نمی‌ توانند سه یا چهار روز صبر کنند تا اثرات صاف کننده تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس) شروع شود، یک مطالعه جدید پزشکی Northwestern نشان می‌ دهد که ورزش صورت بعد از بوتاکس، تغییر ظاهر را تا حدود یک روز سرعت می‌ بخشد. بوتاکس می‌تواند خطوط اخم پیشانی و چین ‌و چروک‌ های پنجه کلاغی را کاهش دهد و ظاهری آرام و جوان به افراد بدهد که برای چندین ماه دوام می‌ آورد.

اما تاثیرات بوتاکس روی پوست زمان‌ بر است و مدت زمانی طول می‌ کشد تا بوتاکس به طور کامل جذب پوست شود. نتایج نشان می‌دهد که ورزش صورت بعد از بوتاکس می‌ تواند باعث کاهش چین و چروک یک روز زودتر شود. توصیه می شود ورزش ابرو تا دو روز بعد از بوتاکس انجام نشود.
همچنین انجام تمریناتی همچون اخم کردن و خندیدن به طور ملایم می تواند موجب رسیدن بهتر ماده بوتاکس به ناحیه مورد نظر گردد، بنابراین انجام این فعالیت ها را در برنامه خود قرار دهید، البته با توجه به نظر پزشک این کار توصیه می شود.
از نظر علمی گفته می‌ شود که بوتاکس به گیرنده‌های سلول‌های عصبی متصل می‌ شود تا ماهیچه‌ها را صافتر کرده و خطوط و رفع چین و چروک پوست را از بین ببرد و این امکان وجود دارد که ورزش این روند اتصال را تسریع کند.

عرق کردن بعد از تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم بسیار مهم بوده چون در نتیجه کار تاثیرگذار است. زمان مناسبی را برای تزریق بوتاکس انتخاب کنید؛ مانند: آخر هفته و روزهای تعطیل که در منزل هستید و استراحت می کنید. عرق کردن بعد از بوتاکس نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت. توصیه می شود بعد از تزریق بوتاکس از قرارگیری در محیط های گرم، نزدیک به اجاق گاز، دوش آب داغ، سیستم های گرمایشی و… خودداری فرمایید، زیرا ممکن است مایع بوتاکس پخش شود.

چند ساعت بعد از تزریق بوتاکس می شود ماهیچه ها را تکان داد؟

توصیه می شود تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس از انجام حرکات شدید صورت خودداری کنید. این امر به این دلیل است که بوتاکس به تدریج در عضلات پخش می شود و ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد تا اثر کامل خود را نشان دهد. اگر عضلات را قبل از 24 ساعت تکان دهید، ممکن است بوتاکس به طور یکنواخت در عضلات پخش نشود و نتیجه تزریق مطلوب نباشد.

با این حال، در برخی موارد، ممکن است پزشک توصیه کند که پس از تزریق بوتاکس، عضلات را به آرامی حرکت دهید. این کار می تواند به پخش بهتر بوتاکس در عضلات کمک کند.
در نهایت، تصمیم گیری در مورد اینکه چه زمانی می توان عضلات را پس از تزریق بوتاکس تکان داد، بر عهده پزشک است. پزشک با توجه به شرایط خاص شما، بهترین توصیه را ارائه خواهد کرد.

اثرات حرکات پیشانی بعد از بوتاکس

یکی از اثرات اصلی بوتاکس در ناحیه پیشانی، کاهش چین و چروک‌ های غیرمطلوب است. با تزریق بوتاکس به عضلات پیشانی، قدرت انقباضی آنها کاهش می‌یابد و خطوط و چروک‌ های ناشی از حرکات پیشانی کم می‌شوند.

درمان با بوتاکس می‌تواند منجر به صاف ‌شدن پیشانی شود. عضلات پیشانی که به طور طبیعی فعال هستند و حرکات پیشانی را انجام می‌دهند، با تزریق بوتاکس آرامش می‌یابند و پیشانی صاف می‌شود.

بوتاکس به عنوان یک ماده مهارکننده عضلات، می‌تواند تأثیری بر روی قابلیت ابراز احساسات در ناحیه پیشانی داشته باشد. به عنوان مثال، حجم و شدت خنده یا عصبانیت در ناحیه پیشانی کاهش می‌یابد.

اثرات جانبی ممکن

هرچند بوتاکس به طور کلی به عنوان یک روش امن و موثر در درمان چین و چروک‌های پیشانی شناخته شده است، اما در برخی موارد می‌تواند اثرات جانبی داشته باشد. این عوارض شامل سردرد موقت، خارش، قرمزی و حساسیت در ناحیه تزریق و در نادرترین موارد مشکلات بینایی موقت است.
در هر صورت به یاد داشته باشید که برای دریافت هرگونه درمان، بهتر است با یک پزشک ماهر یا متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید تا اثرات و ریسک‌های مربوط به درمان بوتاکس را به صورت دقیق‌ تر درک کنید.

شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس

بهتر است حداقل 4 ساعتی صورت خود را نشویید تا از ایجاد برگشت ‌ناپذیری عضلات جلوگیری شود. پس از آن، می‌توانید صورت خود را با آب گرم و ملایم صابون بشویید. اگر پوست شما حساس است، می‌توانید از یک محصول شستشوی صورت ملایم و خنثی pH استفاده کنید.

اصلاح صورت و ماساژ پس از تزریق بوتاکس

تا 24 ساعت پس از تزریق به هیچ عنوان نباید موضع تزریق را تحت فشار قرار داده یا ماساژ دهید ، چرا که ماساژ و اصلاح محل تزریق می تواند سبب جابجایی ماده تزریق شونده ، گردد و منجر به بروز عوارضی اعم از افتادگی پلک و غیره شود.

در کلینیک تخصصی پوست دکتر رضا رباطی کلیه خدمات درمانی پوست و زیبایی و جوانسازی پوست شامل تزریق بوتاکس ، تزریق ژل یا فیلر و چربی و انواع لیزرهای درمانی پوست با استانداردهای بالا قابل ارائه خدمات می باشد .


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت نیز مانند هر روش دیگری ممکن است عوارض داشته باشد که با رعایت نکاتی که در ادامه به برسی آنها می پردازیم می توان از آنها پیشگیری کرد ...

تاریخ انتشار : 1403-02-05

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟

لیفت صورت با نخ روشی است که برای از بین بردن چین و چروک و پیری مورد استفاده قرار می گیرد و نتیجه فوق العاده ای در لیفت صورت و جوانسازی پوست دارد ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24