آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر فرکشنال co2 / بهترین روش درمان جای جوش با لیزر CO2 فرکشنال

بهترین روش درمان جای جوش با لیزر CO2 فرکشنال

وجود جوش بر روی صورت علاوه بر کاهش اعتماد به نفس، درد زیادی را ایجاد می کنند و در بدترین حالت، آثار عمیق و قرمزی زیادی را بر روی پوست باقی می گذارند. که میتواند بسیار آزار دهنده باشد همه ی ما قطعا چند بار در زندگی همچین تجربه ای داشتیم . و نگران ماندگار شدن جای جوش بر روی پوست خود بوده ایم. لیزر CO2 فرکشنال یکی از بهترین راه حل های درمان جای جوش صورت است. و دیگر نیازی نیست که با این آثار باقی مانده ناخوشایند از جوش و زخم هایتان زندگی کنید و نگران آن ها باشید. این لیزر با برداشتن لایه های خارجی و سطحی پوست، باعث آشکارسازی لایه های جوان و درخشان زیرین پوست می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر فرکشنال co2 چیست؟

فناوری نو ظهور پوستی که برای بهبود و درمان مشکلات پوستی مختلفی موثر می باشد. لیزر CO2 فرکشنال (CO2 Fractional Laser) است. این نوع لیزربا استفاده از گاز دی اکسید کربن (CO2) به صورت فراکشنال عمل می‌کند، به این معنی که نور لیزر به شکل نقاط کوچک (فراکسل) روی پوست تابیده می‌ شود. و عملکرد آن بع این صورت است که با تابش نور لیزر، لایه‌های بالایی پوست بطور کنترل شده تخریب و برداشته می‌ شوند، در حالی که لایه‌های زیرین پوست سالم باقی می‌ مانند. این لیزر به صورت متقارن و قطعه به قطعه روی پوست اعمال می‌شود و به طور انتخابی لایه‌های پوست را تحریک و ترمیم می‌ کند. این فرآیند بهبود فرایندهای طبیعی جوانسازی پوست را تحریک می‌ کند.

چگونگی درمان جای جوش با لیزر فرکشنال

نحوه درمان لیزرCO2 فرکشنال برای جای جوش به این صورت است که دستگاه بعد از دریافت پرتو کربن دی اکسید آن را به هزاران پرتو نوری کوچک تبدیل می‌کند. این پرتوهای نوری ظریف به لایه‌های عمیق ‌تر پوست نفوذ کرده و با ایجاد شیارهایی در پوست باعث احیا و تولید سلول‌های جدید، و در نتیجه بازسازی می شود و لایه‌ های نازک و بیرونی پوست آسیب ‌دیده از بین می روند. همچنین گرمای وارده به بافت پوست سبب تحریک تولید کلاژن می‌شود.
در طول درمان، پزشک از جریان هوای سرد بر روی صورت استفاده می‌کند تا بیمار احساس راحتی داشته باشد. این روند به سلول‌ها اجازه می‌دهد تا رشد قوی و سریع‌ تری داشته باشند و در نتیجه پوست صاف، سفت و یکدست می‌شود.
بع طورکلی درمان با لیزر حدود 30 الی 45 دقیقه طول می‌کشد.

لیزر فرکشننال برای درمان جای جوش

میزان تاثیر لیزر فرکشنال بر جای جوش

از بهترین و تاثیر گذار ترین روش های درمان جوش و آکنه لیزرCO2 فرکشنال می باشد که حداکثر تاثیر گذاری را بر روی جای جوش دارد. این نوع لیزر غیرتهاجمی ‌ترین نوع لیزر بوده و نتایج آن رضایت بالایی به همراه دارد. لیزر فرکشنال پوست را درمان کرده و رشد سلول‌های جدید را تحریک می‌ کند.

مزایا لیزر فرکشنال co2 برای جای جوش

عوارض لیزر فرکشنال co2 برای جای جوش

مراقبت بعد از لیزر جای جوش

نتایج درمان جای جوش و با لیزر فرکشنال کی مشخص می شود؟

می توانید دو هفته بعد از اولین جلسه لیزر شاهد پوستی شفاف و روشن باشید.
اما این اتفاق در صورتی اتفاق می افتد که مراقبت های بعد از لیزر را به خوبی انجام دهید. پس از هرجلسه انجام لیزر عمق اسکارها یا فرورفتگی های پوست کاهش می‌یابد و با ادامه جلسات لیزر کمتر و کمتر میشود و پس از جلسه چهارم لیزر، درصد قابل قبولی از بهبودی پوست مشاهده می‌گردد و عمق اسکارها کمتر و ظاهر آن بهبود می‌یابد.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای انجام لیزر co2 فرکشنال نیستند؟

تعداد جلسات رفع جای جوش با لیزر co2 فرکشنال

تعداد جلسات لازم برای رفع جای جوش فرد به فرد و بسته به تشخیص پزشک متغیر می باشد.
اما به طور کلی هر دوره درمان 4 جلسه است که پس از آن بهتر است 6 تا 12 ماه به پوست استراحت داده شود و در صورت نیاز مجدد چند ماه بعد یک دوره دیگر لیزر انجام پذیرد یا به این صورت که بعد از 4 جلسه لیزربا قرار داشتن در فصل مناسب از این جهت که شدت تابش آفتاب کمتر باشد میتوان هر سه تا چهار ماه یک بار یک لیزر عمیق انجام داد.

هزینه و قیمت هر جلسه لیزر فراکشنال co2 برای جای جوش

هزینه لیزر فرکشنال را نمی‌ توان به صورت قطعی مشخص کرد. زیرا عوامل بسیاری هستند که می‌توانند روی این موضوع تاثیرگذار باشند. که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

در کلینیک تخصصی پوست دکتر رضا رباطی کلیه خدمات درمانی پوست و زیبایی و جوانسازی پوست شامل تزریق بوتاکس ، تزریق ژل یا فیلر و چربی و انواع لیزرهای درمانی پوست با استانداردهای بالا قابل ارائه خدمات می باشد.


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

آیا تزریق چربی دائمی است؟آیا تزریق چربی دائمی است؟

ماندگاری تزریق چربی در صورت، چربی های تزریقی در مقایسه با ژل های تزریقی جذب دیر تری دارند و این موجب ماندگاری بیشتر می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت نیز مانند هر روش دیگری ممکن است عوارض داشته باشد که با رعایت نکاتی که در ادامه به برسی آنها می پردازیم می توان از آنها پیشگیری کرد ...

تاریخ انتشار : 1403-02-05

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02