آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوستی / درمان و رفع ضایعات عروقی با لیزر کوادرواستار

درمان و رفع ضایعات عروقی با لیزر کوادرواستار

اکثر ضایعات عروقی پوست ضرری برای سلامتی شما ندارند، اما می ‌توانند باعث اختلال در زیبایی ، سلامت روان و روابط اجتماعی شما می شود. یک ابزار درمانی مناسب برای درمان ضایعات عروقی، لیزر می باشد.
با پیشرفت تکنولوژیکی در لیزر و وجود لیزری جدید و موثر به نام کوادرواستار انتخاب عالی برای درمان ضایعات عروقی می باشد. مهم ترین مزیت لیزرکوادرواستار این می باشد که در درمان ضایعات عروقی، رگ خونی را هدف قرار می دهد و آسیبی به بافت اطراف نمی زند. در نتیجه، خطر ایجاد اسکار بسیار کم است.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر ضایعات عروقی چیست و چه انواعی دارد؟

امروزه لیزر ضایعات عروقی موثرترین و بهترین درمان برای برطرف کردن خالهای عروقی مادرزادی و اکتسابی در سراسر دنیا می باشد. لیزر ضایعات عروقی به این صورت است که با عبور نور ساطع شده از این دستگاه از سطح بدون اینکه هیچگونه آسیبی به پوست وارد کند، باعث جذب هموگلوبین موجود در رگها می شود .
وبدون آنکه هیچگونه آسیبی به بافتهای اطراف برسد، رگهای سطحی تخریب می شوند. بسته به نوع خال عروقی و اندازه آن ، یک یا چند جلسه درمان به فواصل 4 تا 6 هفته لازم است. این روش متفاوت از دستگاه لیزر موهای زائد است.
این نوع لیزر اولین دستگاهی است که به طور خاص برای درمان ضایعات عروقی پوست ، درمان ماه گرفتگی و … طراحی شده است. این دستگاه یکی از بهترین دستگاه های لیزر برای درمان ماه گرفتگی ، درمان ضایعات عروقی، درمان جای اسکار و… شناخته شده است.

انواع ضایعات عروقی

ضایعات عروقی پوستی به سه دسته تقسیم می گردند:

رفع ضایعات عروقی پوست با لیزر کوادرواستار

لیزر کوادرواستار چگونه ضایعات عروقی را از بین می ‌برد؟

لیزر کوادرواستار نوری متمرکز است که به ‌طور اختصاصی هدف آن از بین بردن ضایعات عروقی در پوست است، البته بدون آسیب رساندن به ساختمان‌ های اطراف آن. اسـکنر تعبيـه شـده در ايـن دسـتگاه، امـکان درمـان سـريع و مطمئنـي را فراهـم مـي آورد. ايـن اسـکنر مجهـز بـه سیستم کولينــگ بــوده و ليــزر را بــا الگوهــاي متنــوع بــه ســطح پوســت تابــش مي دهـد. در این دستگاه هدف مورد نظر در مورد ضایعات عروقی، هموگلوبین می باشد. هموگلوبین ماده‌ای است که در داخل گویچه‌ های قرمز قرار دارد و اکسیژن را منتقل می‌کند. گویچه های قرمز نیز در داخل خون قرار دارند. وقتی لیزر کوادرواستار به هموگلوبین برخورد می‌ کند، انرژی آن تبدیل به گرما می‌ شود و این گرما از گویچه‌های قرمز به جدار رگ منتقل شده، سبب تخریب دیواره رگ و بسته شدن رگ می‌ شود.که منجر به از بین رفتن ضایعات عروقی می شود.

بعد از لیزر کوادرواستار ضایعات عروقی به چه شکلی در می‌آیند؟

اینکه ضایعات عروقی بعد از لیزر کوادرواستار به چه شکل در می آید به نوع ضایعات عروقی بستگی دارد برای مثال آنژیوم‌های گیلاسی بلافاصله بعد از لیزر بنفش رنگ می‌شوند و در مدت 1 تا 2 هفته بعد از درمان به‌ تدریج کوچک شده و کمرنگ می‌شوند.
به طور کلی بلافاصله بعد از لیزر، ضایعات عروقی ممکن است محو یا کمرنگ شوند و یا حتی به جایشان خون ‌مُردگی ایجاد شود. اما در هر صورت حتی اگر بلافاصله بعد از لیزر از بین نروند، در طول هفته بعد از لیزر به تدریج کمرنگ می‌شوند.

چه نوع ضایعات عروقی پوستی را میتوان با لیزر کوادرواستار از بین برد؟

لیزر کوادرو استار لیزری جدید و موثر با هزینه منطقی در درمان :

خال های عروقی یک ضایعه قرمزرنگ می باشد که یک اختلال مادرزادی عروقی بنام nevous flammeusیا port wine stain میباشد.که یک ضایعه متشکل از مویرگهای گشاد شده می باشد. که به راحتی با لیزر کوادرواستار از بین میرود.

برای رفع لکه های ماه گرفتگی از طول موج نوری مخصوصی در دستگاه لیزر کوادرواستار استفاده می‌شود که متناسب با رنگ لکه تنظیم شده است. لیزر باعث درهم شکسته شدن رنگ لکه می ‌شود و بدین ترتیب بدون باقی گذاشتن جای زخم، لکه به تدریج کم‌ رنگ می‌شود و رنگ آن در رنگ پوست اطراف محو می‌شود.

واریس صورت به رگ‌ های کوچک سطحی یا برآمده در پوست صورت گفته می‌شود که معمولأ از نوع رگ‌های عنکبوتی (رگ‌هایی شبکه‌ای مانند تار عنکبوت) بوده و در کنار بینی، روی گونه یا شقیقه هستند.

واریس، شایع ترین بیماری عروقی انسان است که حدود 10 تا 20 درصد جمعیت را مبتلا می کند. وریدهای واریسی به صورت عروق طویل، متسع و پر پیچ و خم و غالباً در سطوح داخلی اندام تحتانی دیده می شوند. که یکی از بهترین راه های درمان آن لیزر می باشد.

زمانی پوست برافروخته و قرمز می ماند که صدها رگ خونی ریز در زیر پوست گشاد شده یا بزرگ می شوند. هنگامی که این رگ های خونی منبسط می شوند، به سرعت با خون بیشتری شده که می تواند پوست را قرمز یا صورتی نشان دهد. لیزر درمانی برای کمک به کاهش قرمزی پوست بسیار موثر است.

اصلی ترین دلیل برای قرمزی جای آکنه ، آسیب دیدن سلول های پوستی می باشد. که لیزر یکی از روش های درمانی محبوب برای از بین بردن قرمزی جای جوش صورت است.

مزایای درمان ضایعات عروقی پوست با لیزر کوادرواستار

از مزیت های مورد توجه این لیزر، يکــي داشتن کمتريــن ميــزان جــذب در ملانيــن و ديگــري بيشـترين ميـزان جـذب در هموگلوبيـن می باشد، کـه موجـب کاهـش اعجاب انگیز آسـيب هاي پوسـتي و بيشـترين تأثيـر درمانـي بـا کمتريـن ميـزان انـرژي بـراي درمـان ضايعـات عروقـي مي شـود.

کاندیدای نامناسب درمان ضایعات عروقی یا لیزر کوادرواستار

درمان با این نوع لیزر در صورت وجود موارد زیر نباید انجام شود:

عوارض درمان ضایعات عروقی با لیزر کوادرواستار

دستگاه لیزر کوادرواستار، یکی از دستگاه های ایمن و بدون عارضه جدی به شمار می آید. البته در برخی افراد، ممکن است کمی درد، قرمزی و تورم ایجاد شود که کاملاً طبیعی است.
که در صورت مراجعه به کلینیک معتبر و انجام لیزر توسط پزشک متخصص این عوارض به حداقل می رسد.

مراقبت های بعد از لیزر ضایعات عروقی

در کلینیک تخصصی پوست دکتر رضا رباطی کلیه خدمات درمانی پوست و زیبایی و جوانسازی پوست شامل تزریق بوتاکس ، تزریق ژل یا فیلر و چربی و انواع لیزرهای درمانی پوست با استانداردهای بالا قابل ارائه خدمات می باشد.


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

آیا تزریق چربی دائمی است؟آیا تزریق چربی دائمی است؟

ماندگاری تزریق چربی در صورت، چربی های تزریقی در مقایسه با ژل های تزریقی جذب دیر تری دارند و این موجب ماندگاری بیشتر می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت نیز مانند هر روش دیگری ممکن است عوارض داشته باشد که با رعایت نکاتی که در ادامه به برسی آنها می پردازیم می توان از آنها پیشگیری کرد ...

تاریخ انتشار : 1403-02-05

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02