آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوستی / انواع و روشهای درمان ضایعات عروقی پوست

انواع و روشهای درمان ضایعات عروقی پوست

از جمله مشکلات شایع و رایج در بدن انسان ها بروز ضایعات عروقی و پوستی بوده که افراد بسیاری از همان سنین پایین، به دنبال راهکاری برای درمان و رفع آن‌ ها هستند. همچنین این قبیل ضایعات طیف گسترده‌ ای را شامل می‌شوند که امروزه روش‌ های مختلفی برای رفع و درمان هرکدام از ضایعات پوستی وجود دارد. ضایعه هایی به شکل خال ، لک ، زخم یا توده های خوش خیم و بدخیم ، ضایعه های عروقی پوستی گفته می شود که رگ های سرخرگی ـ سیاهرگی و لنفاوی جزو اصلی تشکیل دهنده این ضایعه ها می باشد.
پزشک متخصص پوست برای تشخیص این نوع ضایعه ها به شکل و رنگ آن در بیمار توجه می کند. به طور مثال اگر ضایعه ته رنگ قرمز یا ظاهری شبیه به رگی داشته باشد كه خون در آن جریان دارد، پزشک به این نتیجه می رسد كه منشا آن رگ است. اما به طور کلی برای بررسی تخصصی تر ضایعه و اطمینان از خوش خیم بودن آن باید معاینات و آزمایشات ساختمان سلولی و بافت شناسی ضایعه انجام شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع ضایعات عروقی پوست

به طور کلی ضایعه های عروقی به سه دسته تقسیم می شوند:

برخی از شایعترین انواع ضایعات عروقی پوست

1- عروق عنکبوتی صورت

به رگ‌ های کوچک سطحی یا برآمده در پوست صورت یا شاخه‌ ای که بنفش یا آبی بوده و از سطح پوست قابل مشاهده‌ اند، واریس می‌گویند. واریس در سیاهرگ‌ های بدن به دلایل مختلفی مانند گشادی عروق با تاثیرات هورمونی، لخته‌ شدن خون یا ویژگی‌های ژنتیکی ایجاد می‌شود و خطرناک نیست. معمولأ واریس صورت از نوع رگ‌ های عنکبوتی بوده و در کنار بینی، روی گونه یا شقیقه هستند. که معمولاً ریز و با قطر 1 میلی‌ متر یا کمتر هستند و می‌ توانند به صورت رگه‌ های منفرد یا گروه کوچکی از رگ‌ ها ظاهر شوند.

2- واریس

به رگ های تحت فشاری(سیاهرگ) که نزدیک به سطح پوست هستند واریس گفته می شود. رگ‌ های واریسی که عنوان واریکوز شناخته می‌ شوند، هنگام گشاد شدن، پر از خون مس شوند و باعث بزرگ شدن رگ‌ ها می‌شوند.

3- ماه گرفتگی

وجود تیرگی مادرزادی در یک قسمت از پوست ماه گرفتگی می باشد که در اکثر موارد یک اختلال دائمی ‌محسوب می‌شود. ماه گرفتگی به رنگ قرمز، صورتی، ارغوانی یا قهوه ای و در اندازه‌های مختلفی روی سطح پوست دیده می‌‌ شود. و در هر قسمتی از بدن می تواند به وجود بیاید و به غیر از شکل ظاهری خود با هیچ علامت دیگری همراه نیست.

4- خال عروقی

این خال‌ های کوچک معمولا صورتی یا قرمز هستند و مرز مشخصی اطراف آنها وجود ندارد. این نوع خال ها برجستگی ندارند و به دلیل ازدیاد یا گشاد شدن مویرگ‌ ها اتفاق می‌افتد.

درمان ضایعات عروقی پوست

علت ابتلا به ضایعات عروقی پوست

در حال حاضرهمچنان علت دقیق و مشخصی برای بروز ضایعات عروقی مشخص نشده است اما نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد عوامل ژنتیکی (سابقه خانوادگی)، بارداری و تغییرات هورمونی، مشکلات کبدی و پیوند کبد، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آب و هوا می‌تواند در بروز این ضایعات تأثیر داشته باشد.

روشهای درمان ضایعات عروقی پوست

1- اسکلروتراپی

اسکلروتراپی یک روش روشی غیر جراحی و غیرتهاجمی می باشد که که برای درمان ضایعات عروقی و پوستی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این روش به این صورت می باشد که با تزریق مستقیم محلولی به نام اسکلروزان به داخل رگ یا رگ لنفاوی که دراثرضایعات عروقی رگ تحریک و متورم شده، جریان خون یا مایع لنفاوی قطع و در آخر منجر به کوچک شدن رگ می‌شود. یکی از درمان‌های رایج برای بیماری واریس و رگ‌ های عنکبوتی سکلروتراپی می باشد و به کمک این روش رگ‌ های واریسی طی چند هفته از بین رفته و کاملاً محو می‌ شوند.

2- لیزر درمانی

یکی از بهترین روش های پر کاربرد برای درمان ضایعات عروقی به دلیل داشتن مزایای بسیار، عوارض کم و دوران نقاهت کوتاه‌مدت، لیزر درمانی می باشد.
در این روش، با تبدیل انرژی لیزر به گرما در گلبول‌ های قرمز، به جدارعروق خونی و نواحی اطراف عروقی آسیب وارد می‌ کند و در نتیجه باعث انسداد رگ و کاهش اثرات ناشی از ضایعه عروقی و پوستی می‌شود.

کوادرو استار بهترین لیزر ضایعات عروقی پوست

جدیدترین تکنولوژی برای درمان انواع ضایعات عروقی که بیشترین جذب در هموگلوبین را دارد کـه موجـب کاهـش فـوق العـاده آسـيب هاي پوسـتي و بيشـترين تأثيـر درمانـي بـا کمتريـن ميـزان انـرژي می شود همچنین اسـکنر تعبيـه شـده بـراي ايـن دسـتگاه مجهـز بـه کولينــگ بــوده که ليــزر را بــا الگوهــاي متنــوع بــه ســطح پوســت تابــش مي دهــد.در نتیجه درمـان سـريع و مطمئنـي را برای ضایعات عروقی فراهـم مـي آورد.

در کلینیک تخصصی پوست دکتر رضا رباطی کلیه خدمات درمانی پوست و زیبایی و جوانسازی پوست شامل تزریق بوتاکس ، تزریق ژل یا فیلر و چربی و انواع لیزرهای درمانی پوست با استانداردهای بالا قابل ارائه خدمات می باشد.


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

آیا تزریق چربی دائمی است؟آیا تزریق چربی دائمی است؟

ماندگاری تزریق چربی در صورت، چربی های تزریقی در مقایسه با ژل های تزریقی جذب دیر تری دارند و این موجب ماندگاری بیشتر می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت نیز مانند هر روش دیگری ممکن است عوارض داشته باشد که با رعایت نکاتی که در ادامه به برسی آنها می پردازیم می توان از آنها پیشگیری کرد ...

تاریخ انتشار : 1403-02-05

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02